Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Nostalgitripp

Av Melinda - 30 december 2009 23:02


 

Jag har inte varit här på väldigt väldigt länge.

Men den tiden som jag väl var här en hel del var

i mitt minne en bra tid.

 

Under min längdskidåkningskarriär hade vi säsongsplats med Husvagnen

här på Dundret.

Vi åkte upp på helgerna och levde ett mysigt familjeliv under taket på ca

15 kvadratmeter.

För det mesta höll jag och mina två systrar sams, har jag för mig.

Belöningen efter ett pass i skidspåret var fria aktiviteter i slalombacken.

Solsvängen var min favorit.


Nu är jag här igen, efter många år.

Vi bor supermysigt, jag och mina vänner.


Pappa har hand om lill Rally när jag är borta, lyckans ost är han.

Om det inte vore för att råttan är så förbannad åksjuk hade han

definitivt varit med mig här.

Han är en absolut självklarhet i min umgängeskrets.

Det är ju liksom vi.


Jag är ofantligt sliten, då jag bara sov två timmar igår natt.

Visserligen ett värde i varje vaken minut, med känslan av att

vara tärd är ju kämpig i sig.


I våran stuga är det inte i närheten av Godnatt, men vi har våra

sovrum på övervåningen så jag smiter nog upp på en stund.

Jag och Sandra har fått våningssängen och killarna har storsängen.

Jag har överslafen.










//  Melinda - Nyårsfirande i Gällivare.












  


  


  

 
 
Ingen bild

mamma

31 december 2009 14:07

Minns också tiden på Dundret som härlig, det var trångt och mysigt. Längd-och slalomutrustning, massor med blöta kläder. Vi hade det gott i alla fall. Minns en påsk när flickorna från Falkenberg var på besök, Linda och jag hasade oss ned på rumpan i en av backarna, vi vågade inte annat, och Anna var röd som en tomat av solen. GOTT NYTT ÅR, massor med kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards