Alla inlägg under december 2009

Av Melinda - 5 december 2009 15:07


 

Det bästa sällskapet är det som ger dig friheten att

vara dig själv.

 

Jag har underbara vänner som tar fram det bästa ur mig.

Glädje, spontanitet, skratt och humor.

Fredagskvällen blev en samling av det bästa jag har på ett

och samma ställe.

Önskar att jag kunde sitta där med dem personerna ungefär

100 gånger så ofta som det verkligen blir av.

Livet är körigt, så är det bara...

 

Det är intressant att se hur pass olika våra liv ser ut idag efter

att ha följts åt genom skola och så vidare.

Några har barn, nån är just separerad, nån vill ha barn och en

annan har ett karriärsmål i sikte.

Ett gäng tjejer som har växt upp ur en och samma stjälk men

med tiden förgrenad sig i helt olika riktningar med rötterna i

botten som grund.  


Jag är inte där jag trodde att jag skulle vara vid den här

tidpunkten i mitt liv men jag gör det hellre sent & säkert

än att ha gjort det ungt & underkänt.




// Melinda - @ work

 

 

 

 

   

 

   

 

    




Av Melinda - 3 december 2009 14:23

 

Det här är en märklig tid.


Jag har ingen förklaring på varför just julen blir så intensivt emotionell.

Varför föder just julen mer än något annat tillfälle på året djupa känslor

av saknad i största allmänhet.


En julstjärna som lyser upp min lägenhet kan i sig föra tankarna

tillbaka till en familj, en gemenskap, en självklarhet utan dess like.

En sluten krets där initialerna av varje medlem var ristad i sten.

Men det var då.


Jag är glad att vi alla fick vara tillsammans på julafton förra året.

Jag är lättad över att mamma och pappa hann träffa henne den kvällen.

Att vi åkte, att hon orkade vänta på oss fast vi kom sent.

Jag är tacksam över att mina föräldrar fick chansen att ta farväl på ett

personligt och vackert sätt i hemmamiljö.

Jag vet att det mötet betydde en hel värld för min pappa.

 

Jag satt kvar en stund på jobbet sent igår kväll när alla kunder gått

vidare till våran anordnande föreläsning.


Jag tänkte.


Och i ett stilla ögonblick av tystnad, som den människa jag är, med

fel och brister förstår jag att jag ändå alltid kommer att klara mig.

 


“ It´s amazing - when the moment arrive you know you´ll be alright “        

                                      ---Aerosmith---






// Melinda



  

Ovido - Quiz & Flashcards