Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna

Av Melinda - 26 februari 2010 16:02



 

Hon står i skuggan av sin man och håller låg profil.

Hon gläds med hans framgångar, stöttar hans beslut och rådgör

hans kval.

 

Hon är själva fundamentet, det som står fast, det som finns kvar.

Det ingen vet är att utan henne är han nästan ingenting alls.

Hon är det som får honom att orka.

Jag hoppas varje sådan kvinna får den uppmärksamhet hon förtjänar.

Jag hoppas att han vet att uppskatta henne.

Det finns en sång och den som skrev den har förstått betydelsen av

att ha någon där hemma som låter honom vara det bästa han kan bli. 













" It must have been cold there in my shadow,

  to never have sunlight on your face,

  you were content to let me shine,

  you always walked a step behind.

 

  I was the one with all the glory,

  while you were the one with all the strength,

  only a face without a name,

  I never once heard you complain.

 

  It might have appeared to go unnoticed,

  but I´ve got it all here in my heart,

  I want you to know I know the truth,

  I would be nothing without you.

 

  Did you ever know that your my hero,

  and everything i´d like to be,

  I can fly higher than an eagle,

 ´cause you are the wind beneath my wings.

 

 

  Denna kvinna kan ju naturligtvis vara en man, tex Danne ;-)









   // Melinda - mot gymmet !










  

    

 
 
Ingen bild

LM

27 februari 2010 00:00

Nu fick ja en tår i öga.....

 
Ingen bild

Ingela

1 mars 2010 00:37

Hmmmm, undrar om han vet. Kändes som du skrev till mig.....

 
Ingen bild

Melinda

1 mars 2010 10:53

Ingela...du är precis en av dem...!! // Mel

 
Sanna Frohm

Sanna Frohm

20 mars 2010 21:56

Haha, känner inte igen Chrille ! ;D

http://www.sfrohm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards