Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Så lite som möjligt!

Av Melinda - 28 februari 2010 18:04



 

 

Jag tycker om den här årstiden av en enda anledning och det är att

det knappt händer någonting, ingen rolig fest så långt ögat kan nå.

 


Helgen har spenderats utan Rally, då han har vart på övernattningsvisit

hos Malmströms.

Louise ringde redan i fredags eftermiddag och ville låna han i helgen.

Hon och hennes familj är en av två som jag mer än gärna släpper iväg

han till.

Jag vet att det där busas & motioneras om vart annat och att han är upp

över öronen älskad.

Lollan hade ingen karl hemma i helgen och ville dela säng med en annan

liten kille som ersättare :-)

Det är så kul att en liten skithund som inte sträcker sig högre än ett halvt

stövelskaft kan ge en hel familj så mycket glädje.


Jag måste erkänna att jag tittar på klockan och undrar när han kommer.

För till skillnad från Lollan så blev jag ju utan hans sällskap i natt, vilket

varken händer är ofta eller roar mig.

Jag saknar min lilla kompanjon.


Helgen för mig har bestått av soffan och gymmet.

Jag är mest trött och har ingen motivation till någonting annat än just det.

Egentligen skulle jag på 30-års skiva i helgen, men stackars jubilaren Anna

åkte på att operera blindtarmen, så festen är uppskjuten ett par veckor.

Ingen sorg för mig, jag ska ladda om och se till att vara på topp den 13:e!


Ibland känner man bara en känsla av att vara AV.

Och då speglar de av sig på det mesta.

Jag vill ingenting just nu, jag skulle inte vilja flyga till månen, ens om nån

kom och erbjöd mig att följa med här och nu.

Jag tror det är kylan som sugit musten ur mig.

Jag blir inte alls glad när det är varmt en dag för jag tänker bara på att det

säkert ändå kommer ryckas bort innan morgondagen kommit.

Jag vågar knappt hoppas på en vår, så skitpissigt känns det just nu.


Jag vet vilken kraft en människas tankar har och jag vet att jag kan

förändra hela min syn på tillvaron här och nu genom att bara tänka positivt

och se det fina i vad jag faktiskt har rakt framför mig.

Men jag ska bara tjura lite till, bara ikväll sen ska jag rycka upp mig med

massa bra tankar.

Tror jag måste hitta mig en riktigt bra bok!


Nu fick jag just ett mess av Lollan att Skrotis är på ingående, och från det

lilla blev jag alldeles varm.

Redan gladare!!!


På tal om värme....förra julen fick jag en riktigt bra klapp av en person

som verkligen vet vilken frusenkart jag är.

En värmedyna.

Man lägger den på en soffa eller en säng och så kör man i gång den genom

två hål i väggen och en fjärr som styr tid och styrka.

Legat på den en timme efter maten idag.

Att jag väntat mer än ett år att packa upp och börja använda detta geniala, fantastiska, underbara redskap är ett stort frågetecken! ( ? )

Efteråt kände jag mig rörligare än på evigheter, den måste vara riktigt bra

för alla stela, onda ryggar med mera.

Jag har alltså missat tusentals gosiga timmar på låtsats playan !!

Jag ska ta igen allt på en vecka :-)



Nu har hjärtat kommit (ja det är min hund inte bäbis) så nu ska vi åka

hem och mojja på.....DYNAN!







// Melinda



  


  


  


  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards