Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

C-vitamin chock!

Av Melinda - 7 mars 2010 21:34


 

Kan man dö av tristess?

Jag har alla symptom.

 

Helgen har spenderats i min ensamhet på 60 kvadrat med en hund.

Då jag insjuknade i förkylning i slutet på förra veckan har jag tagit

det tämligen lugnt i helgen.

Till min sorg.

Vi hade planerat hela helgen, det skulle bli bowling & VIN, shopping

& VIN, fest i Luleå & VIN.

Det har inte blivit mer än 6 glas vin på två månader och jag gillar ju

vin, så jag hade sett fram emot att få bättra på konsumtionen en del.

Men eftersom jag har en plan med mitt liv och har lärt mig med åren

att det kommer en morgondag så valde jag att dissa alla aktiviteter

och satsa på färskpressad apelsinjuice i mitt hem - by my self.


Jo förresten, jag har vart till min blivande lagg och måttat och fotat

för att ytterligare gräva ner mig i djungeln av inredning & design.

Det är så kul att jag håller på att svimma. Bokstavligt talat.

Jag blir matt av valet av färger och tapeter, mattor och dekorationer.

Jag har ringt pappa säkert tio gånger, tror han blivit lite less.

Öhh, visst kan vi måla golvlisterna?

Öhh, visst kan vi måla innerdörrarna?

Öhh,  visst......osv....


Sen har jag börjat rensa.

Slängt massa smycken, krafs, tjafs!

Nästa helg blir det vinden och garderoben.

Nästa helg blir det även VIN, oavsett!

 








// Melinda - Äntligen måndag (snart)



  


  


  


  


  

 
 
viktoria

viktoria

7 mars 2010 22:42

Så jäkla skönt det är att rensa bort massa saker - det är nästan.. lugnande och energiskapande på samma gång! :)
Hoppas du blir frisk snart. Krya på dig!

http://lugntkaos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards