Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Sanning eller Konka

Av Melinda - 12 mars 2010 15:36



 

Hur det än är, är jag tacksam att jag har folk runt omkring mig

som förstår att det är bättre att veta än att famla i fantasier.

 

Idag fick jag veta en sak som gör mig så illa.

Ett händelseförlopp som skett, som påverkar mig och gör ont ända in i

märgen.

Och jag kan absolut inte ändra, påverka eller på nåt sätt ta del i det hela.

Det är bortom min kontroll och det som återstår är att lägga band på mina

starka känslor, bita ihop, som så många gånger förr och bara gå framåt,

uppåt och vidare.

Jag ska inte låta detta nederlag eller egentligen detta opåverkningsbara

beslut som en annan väljer att göra rakt framför näsan på mig, bekomma

mig mer än idag.

I morgon är en ny dag, då ska jag låtsats att detta aldrig har hänt.


Tack till....som är mig tillräckligt nära och kär att hon valde att berätta.




Hämtat nycklarna till laggen idag, nu är den min.

Tapeterna är beställda, det gick på 11 000:- fast jag har en repfond på

7 om jag minns rätt vilket gör att jag kommer undan till ett rätt bra pris

med tanke på valda tapater, det blir sannerligen en färgglad lägenhet!

Före och efter bilder kommer inom kort.


Pappa landar några dagar innan påsk och jag har gett mig fan på att vara

halvklar med allt redan då så att jag kanske, kanske har inflyttningsfesten

under påskhelgen.

Skulle vara för Antes skulle då i så fall :-)

Men då får papsen dunka upp tapeter i takt med sekundvisaren, fast min

pappa ÄR ju bäst på husfix så jag tvivlar inte!




I helgen blir det eventuellt ett vinglas med Blad, känns som att vi inte hunnit surra på evigheter, fast vi träffas hela dagarana, vidare en födelsedagsfest,

prom med Jonna och Akilles, söndagsjobb med Lollan, och nåt besök till Kyrko.


Jag vill också passa på att säga att jag uppskattar alla kommentarer, men jag vet liksom inte hur man gör..om jag vill "svara" ska jag göra det på min sida, alltså där kommentaren gjordes eller ska man gå in på dennes sida och göra det där?

Hur tänker man, vart vill man ha sitt svar, och alla har ju inte en egen sida att

gå till...


Tack i alla fall J för tipset om Gruppen, min lillasyster sa samma sak nyss.

Tack Kim, kul att du håller med, de flesta är skeptiska men för mig är han ju det fiiinaste.. 







// Melinda - som en gås.



    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards