Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

No pain No gain!

Av Melinda - 21 mars 2010 20:39



 

 

Jag är en idividualist när det kommer till sport.

Fast ibland är det att vara en del av ett lag själva poengen.

 

 

Sen jag bloggade sist har det igen gått nästan en vecka.

Jag har verkligen inte varit aktiv på sista tiden, men det beror inte på att jag inte har skrivarlust eller känner att jag har saker jag vill printa här, utan mera omständigheter som har med uppkoppling och sånt att göra.

(jävla Telia)


Förra veckan var jag duktig på matfronten, lagade massa kyckling i ugnen

som jag ska äta i veckan, är så skönt att ha lunchen förberedd, speciellt nu

nu när jag kommer börja flytta.

Jag insåg idag att det ska bli skitkul!

Jag insåg också att den här flytten inte föder några som helst känslor mer än

positiva.

Ingen separationsångest, ingenting jag delar eller har tillsammans med någon

och det bästa är, att allt jag har äger jag själv och ska ha kvar.

Det är inte mycket men det är mitt liv, här och nu idag som det ser ut.

En lagg på 60 kvadratmeter och ett förråd med sommarkläder och lampor.




Igår Lördag pressade jag mig själv till det yttersta med alla förmågor jag hade samlade på ett och samma ställe - på näthinnan med mantrat att Köra på!

Hudverket Hustlers var för andra året i rad deltagare i insamlingen som TC

håller i för barncancerfonden.

Utamningen och planen var att jag och Sandra skulle vardera cykla i tre timmar

då våran hoj skulle rulla på från klockan 10.00-16.00 denna lördag.

Körschemat var lagt enligt förljande:

Sandra 10-12

Melinda 12-14

Sandra 14-15

Melinda 15-16

När jag byter av Sandra klockan tolv säger hon till mig att hon känner sig jäkligt

fräcsh och förmodligen efter mat & dryck kommer ta en extra cykel och köra två timmar igen när hon kommer tillbaka. ( 14-16)

Så lite krävs för att sätta igån den lilla utmaningsjävulen i mig!

Kan hon så kan väl jag, tänk om...ska jag prova...fixar jag det....ska jag???

Då och där bestämde jag mig för att jag bara kör :-)

Klev aldrig av sen.

Klockan fyra på eftermiddagen rullade vi i mål.

Jag med två friktionsskadade skinkor, en ömmande rygg och en trött nacke.

Men SÅ tillfredställd, SÅ nöjd och SÅ stolt över att jag inte gav upp utan att jag

förföljde det målet jag satt upp för mig själv ett par timmar tidigare.

Det roliga är att båda jag och Sandra hade 1- års Jubileum på dessa spinning-cyklar för det var på denna tillställning förra året i mars som det begavs sig.


Vad skulle möjligtvis kunna uppbringa en sån stark känsla av att ha kammat

hem någonting, förutom att prestera fysiskt?

Jag kan inte komma på någonting annan i mitt liv som skulle kunne ge mig samma känsla än att ta det fysiska till helt andra höjder.

No pain - No gain.

Sanning.



Igår avslutade vi Lördagen med en supertrevlig uppvaktning av Andy.

Han fyllde 30, hur kan han som i princip tagit platsen som min lillebror

hunnit bli så stor.

Det betyder ju att jag....är ännu äldre!! :/




// Melinda



          


     


     

     


     

 
 
Ingen bild

Lite hemlig

21 mars 2010 21:35

inte illa:) kan tänka mig att baken är rätt öm. jag hade då inte kunnat gå på flera veckor efter det :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards