Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Projekt Midget

Av Melinda - 27 mars 2010 22:25



 

 

Det finns nån viss tjusning med att göra saker helt själv.

Det är bara dina egna misstag & det är bara din egen

klapp på axeln att få.

 

 

Egentligen är det faktiskt bara kul att jobba skapande med kroppen.

Att måla och fixa ett projekt är sannerligen utmanande men roligt så

länge du har alla saker du behöver i din allra närmaste närhet.

Projekt " Midjet" drog igång igår fredag på jobbet när jag över telefonen

beställde material för att spackla och måla.


Julien hängde på upp till kyrkogatan i gårkväll och efter ett par timmar

hade jag tvättat av alla ytor, spacklat alla hål och riggad för dagens målning.

Julien roade sig med att gå lös med min skruvdragare och tog ner en massa

onödigt tjafs som hängde kring väggarna och sen satt han sig och täljde ett

spjut.


Jag kom att tänka på att det nog verkligen inte alls är en så jämnställd värld

vi lever i.

Som tjej får man ju massa cred bara för att man tar på sig sina snickers &

drar fram kofoten och börjar lösgöra golvsocklarna meddands en kille måste

visa upp ett fläckfritt resultat, kunna det mesta och orka hur länge som helst

bara för att han är just en grabb.

Jag har aldrig träffat en ohändig kille, eller det har jag säkert men de flesta

killar/män jag känner väl kan i princip allt om det mesta, helt självlärda och

det fascinerar mig verkligen.

Jag är på ett sätt glad att jag hann med det sista renoveringsprojektet vi

hade för jag måste säga att jag lärde mig en hel del.

Så här i efterhand fast jag mest målade, städade och agerade lyftkraft så

har bara själva närvaron gett mig massa kunskap.

Det var en hel del rätt avancerade saker som gjordes uppe på Rammelberget

och vid flera tillfällen när saker kommit på tal kring att göra om, ändra och

så vidare så är jag med i snacket och vet hur man gör även om jag inte skulle

kunna göra det själv.


Jag ringde mina föräldrar nyss och sa att jag inte ville jobba med mitt projekt

med ambitionen att ha inflyttningsfesten nästa Lördag.

Jag har inte kraft att vara där 24/7 och jag vill inte heller att mamma och

pappa som kommer hem till veckan ska behöva vara det.

Jag vill och ska sova där på Torsdag som planerat men när jag bjuder dit

mina vänner vill jag ju ha ALLT klart och jag får magras bara av att tänka på

att den dagen skulle vara om en vecka från idag...


Maten är såklart under all kritik...igen, men nu skyller jag på att mitt hem är

en stormvind av oordning, det har blivit mackor, gröt, ägg & youghurt i precis

en vecka nu, både till fukost, lunch & middag.

Kommer vara så minst en vecka till.


Även en vecka sen jag tränade.

Saknar det som fan.

Ny tid ny strid efter flytten.

Var sak har ju sin tid.





// Melinda " Midget"




  


  


  


  


  


  


  

 
 
Ingen bild

mamma

28 mars 2010 20:31

Jag gillar också att hålla på med renovering, vi kommer snart med nya krafter, mat och hundvakt. Längtar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards