Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Att dra ett streck

Av Melinda - 16 april 2010 11:36


 

Som vi alla vet, finns det två sidor av ett mynt.

Ibland ligger verkligheten ändå långt åt till exempel höger.

 


Jaha, kommer det nån medvind i mina hemmafixarplaner eller?

Inte hittils i alla fall.

Det ena problemet meckigare än det andra dyker upp som brev på posten.

På tal om posten, jag är tydligen fortfarande folkbokförd på min gamla

adress på Stenvägen FAST jag gjort alla erfoderliga adressändringar vid

den här tiden förra året.

För att kunna ändra sin adress hos Skatteverket måste man personligen

åka till ett skattekontor och legitimera sig.

Det gjorde jag i förrgår.

Det roliga med en liten ort och synnerligen Kalix är att jag två veckor innan

mitt inflyttningsdatum (utan att ha ändrat till ny adress) slutar få post till

park där jag nyss bodde.

När jag åker på lägenhetstitt för att reka inför kommande flytt till Kyrko-

gatan så stapplar jag in på en hög av brev till mig :-)

Nån på posten har hört en fågel viska att jag har flyttat och styrt om all min

post två veckor INNAN jag faktiskt bor där.

Man blir ju skrattretad.


Mina kompisar har krävt lägenhetsvisning med vin till i morgon kväll och då

är det ju inte annat än att ställa upp.

Hanna krävde singelkillar i mängder, jag har slängt iväg nåt mess men tror

knappast det kommer regna in trevliga, good looking, allmänbildade killar i 

våran ålder som dessutom råkas stå till förfogande för Hotlips Heinonen :-)

I vilket fall är det läge för stress då jag har massor av saker kvar att göra!

Jag har ju lite behov av koll på läget och tänker inte öppna dörren för nå folk

utan att det ser representabelt ut.

Så ikv blir det en snabbtitt på Fotboll (PGIF), förmodligen träning med A, sen

hem och borra, MED BORR!

Ramar ska upp, har beställt förstoringar på några fotografier som jag tror

blir jättefina, de är ju såklart på lillkillen så klart de är fina, och jag har ju

faktiskt sett dem.

Sen ska gardiner upp, och mitt bioljud, jag håller tummarna att nu EW kan

gänga till gängaren :-)


I morgon på dan ska jag inhandla vin med mera samt köra sista finishen på laggen, hinna träna och kanske kanske för första gången ha gjort mig i ordning INNAN mina gäster kommer, jag brukar annars klä mig och sånt innan man går ut där kring halv tolv.

Men Sandra hade åsikter så man måste ju lyssna :-)


När jag kom på jobbet i morse hade jag fått en present, hur glad blir man

inte då, helt spontant och helt oväntat!!?


Jag tänker en del på en person.

Jag är glad att han finns - igen.

Bara så.




// Melinda



     


  


  



 
 
Ingen bild

Big Fan

18 april 2010 19:43

Det där med posten redan omdirigerad va ju charmigt :) Hoppas planerna höll o allt kom upp som det skulle :)

 
J

J

19 april 2010 07:44

De där med posten hände mig oxå sist jag flyttade. Kalix i ett nötskal :)

http://lovaspappa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards