Direktlänk till inlägg 19 april 2010

BLUR

Av Melinda - 19 april 2010 22:05


 

När han nu påbörjar sitt projekt hoppas jag han inser hur skönt det

var att ha någon att snusa tillsammans med, kanske till & med saknar.

 

Vi hade en blöt kväll i Lördags.

Det insåg jag när jag kollade genom min kamera och hittade suddiga bilder

på Sandra, att jag tagit dem är lika suddigt i mitt minne, men vi verkar ha

haft kul där på tossi...

Jag raderade ungefär hälften, de bilderna hade inte tålt att se dagens ljus :-)


Det rör på sig nu.

Tiderna förändras, dörrar öppnas, andra har stängts.

Jag bär på en typ av nervositet som är mer en förväntan blandat med rädsla.

Jag känner mig fri och låst på samma gång.

Jag har faktiskt hela världen framför mina fötter men stannar kvar i det jag

känner till, det som är tryggt och enkelt fast mindre utvecklande.

Det är läskigt att ha alla möjligheter som knapparna på en fjärrkontroll i sin

hand, bara själv att välja.

Av den situationen kan jag ibland känna mig som en förvirrad sextonåring.


Det är väldigt mycket snack om stadiga relationer i min vänkrets just nu.

Alla, till och med killar som är i 25 års åldern vill inte gå en dag till utan att

träffa den där absolut rätta.

Alla mina vänner vill ha barn, flera helst igår.

Det här med att det sker när det sker verkar ta lite för lång tid på sig.

Ofta undrar jag hur man vet just det.

Vet man bara direkt när det är den rätta, är det nåt man bara känner mellan

varandra utan ord.

Jag tänker rätt mycket på hur otroligt det är när kärlek faktiskt uppstår, för

komponenterna som måste klaffa är ju hundratals.

För mig blir det bara på passionerat rakt upp och rakt ner, det som var hett

igår är svalt idag.

Mina kompisar säger att jag inte är mottaglig, jag säger att jag förlorat för-

mågan att bli kär.


I min nästa relation vill jag inte behöva kämpa så mycket, jag vill inte bära stridsuniform och jämt stå beredd på ett världskrig.




// Melinda



  


             

 

 

 
 
Ingen bild

Big Fan

21 april 2010 16:31

Förlorat förmågan ? Kan man det ??
Är nog snarare så att du intagit försvars läge.
Samt haft mycket annat att fokusera på.
My 2 cent's som man säger :)

 
Ingen bild

Melinda

22 april 2010 10:20

...hoppas verkligen att du har rätt :/ Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards