Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Sakta i backarna

Av Melinda - 25 april 2010 16:03


 

Det finns en skylt som tydligen har mitt namn på sig.

Men jag vette fan.

 

Vill man vara med mig får man vara beredd på att hålla sig undan.

Jag kvävs av uppmärksamhet, komplimanger, romantik & omtanke.

Allt det som jag innerst inne vill ha, gör mig kallsvettig av press och

prestation.


Helgen har varit lugnet själv.

Det blev en middag i Luleå för ovanlighetes skull i fredagskväll, helt

oplanerat och spontant.


På Lördag åkte jag och jycken upp till slalombacken för lite offroad

klättring sen knallade vi iväg till jobbet och gjorde ett par behand-

lingar på lillasyster.

Middag bjöd Sandra Blad på, då hon lämnad massa mat till mig för

att hon själv ska vara borta så pass länge nu.

På kvällen kom Ulle förbi på husesyn och snack.

Vi konstaterade att om det ska bli nåt, så måste vi vidga våra vyer.


Jag har beställt en bok.

Jag har kännt länge att jag vill börja läsa igen, och jag har tänkt att

när allt kommit på plats i mitt boende ska jag hitta mig en riktigt bra

bok att ägna mig åt på kvällarna efter jobb & träning.

Valet föll på ett boktips av en vän som känner många sidor av mig trots

att vi egentligen inte står varandra så nära.

Zahiren.







// Melinda


  



  






    

 
 
Ingen bild

Big Fan

25 april 2010 19:16

Bra ide att greppa en bok, fin avkoppling :)
Tror nog fler vill sätta sitt namn på den skylten..
Inledningen efter skylten förbryllade mig, så jag lär fasen fråga, små portioner av det nämnda, fungerar det ? Ha det gott :)

 
Ida

Ida

28 april 2010 17:44

"En bok om besatthet" - Enligt mig varldens basta bok! Har tva tips innan du borjar lasa:

-> Ta dig tid att lasa den! Mer an en gang fick jag lasa om flera sidor... ibland for forstaelsen och ibland for att det helt enkelt var sa himla bra skrivet!

-> Ha alltid en understrykningspenna nara till hands... Efter minst var 10e sida kommer nagra kloka ord eller bra citat. Det kommer du vara tacksam over sen (tro mig, jag fick lasa boken 2 ggr bara for det)!
//I

http://idabergeskans.blogg.se

 
Ingen bild

Melinda

29 april 2010 11:20

Ida: Tack, det lät intressant, jag ska genast ta och fördjupa mig, jag gillar böcker! // Melinda Big fan : Ja...visst är det så... :-) // Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards