Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Hjärtklappning!!

Av Melinda - 26 april 2010 23:17


 

Du ska veta att jag inte glömt,

det finns bilder som aldrig suddats ut.



Mer än en gång det sista året har jag fått höra av olika killar

uppmaningen om att "säg det bara rakt ut" när jag gång på

gång haft SÅ svårt att öppna mig och säga vad jag känner eller

tycker där allra innerst inne.

Det är en ovanlig situation för mig att vara den som blir låst

känslomässigt i ett samtal men jag har nog förändrats på det

sättet att jag inte längre kan eller vågar sätta ord på tankarna

rakt i ansiktet på honom som just då suttit mittemot.


Träningen går lysande, förutom att jag har problem med den

delen på kroppen som en på gymmet sist av allt vill få besvär

ifrån - axeln.

Jag hittar nästan inga rörelser alls där jag inte känner av den

och det är såklart uteslutet att genomföra ett fullständigt pass

för just den muskelgruppen.

To bad, för jag gillar verkligen att träna axlar och jag gillar lika

mycket att ha axlar.

Välsvarvade sånna alltså.

Medicinen är förståss vila men det har jag inte alls tänkt göra.

Jag ska preparera mig med tuber av Voltaren och krävs det så

ringer jag Micke.


Jag förlorade nästan Rally idag.

I min fantasi, som skenade iväg, när han på dagens lunchprom

med Jonna och Akilles bestämde sig för att försvinna spårlöst.

Vi drog båda en tyst slutsats att han måste sprungit ut på E4.

Rädslan för hans liv som fångade mig för andra gången sen han

kom till oss, gjorde att alla de mörkaste tankarna flashade förbi.

Efter 60 sekunder av skräck ser jag honom.

Han har hittat en korv.

Hjärtklappning och livet som passerar i revy för en liten snutt

av en vidbränd bratwurst!   

När jag och Jonna i rask takt knallat på framåt efter vägen har

alltså Rally fyndat i skogsbutiken och hamnat långt på efterkälken.

Han ignorerar alla rop, då han säkert insåg att den godbiten hade

gått förlorad vid mattes upptäckt.

Puhhhh.....!!


Idag fick jag även höra att jag är en grubblare.

Hanna säger att hon och jag har Ältofreni.

Som tur är alltså inte Schitzofreni.

Våran diagnos är att vi ältar, och ältar och ÄLTAR!





// Melinda



  


  


  


  


 
 
Ingen bild

Big Fan

27 april 2010 10:38

Ladda låt, antagligen inte din typ a musik men men :) http://www.youtube.com/watch?v=DdM62SnhYbc

 
Ingen bild

Big Fan

28 april 2010 09:18

Axel problemet, e det nåt nytt eller har du haft det tidigare ? Om det är ett nytt fenomen, kan det inte vara lite fusk med stretch av bröst o axlar ? Bröstmusklerna blir för kort o pressar
axeln, sena, slemsäck ? Vanligt problem bland pojkar iofs, vi gillar ju inte o stretcha :) Hoppas det löser sig i vilket fall.

 
Ingen bild

Melinda

28 april 2010 14:58

BRA låt :-) Nytt problem, sen jag tog upp gymträningen mer seriöst än bara små genomkörare en gång i veckan. Det gjorde jag för ca 5 veckor sen och då började det....kan mkt väl vara ett strechproblem, för jag är för jäkla dålig på det :/ Ska prova med att värma upp riktigt ordentligt oavsett vad på överkroppen jag tränar, samt köra lite lättare med fler reps, sen försöka att inte använda höger arm till allt på fritiden då det är på hö sida jag har ont....Vad tror du om det ? // Mel

 
Ingen bild

Big Fan

28 april 2010 18:26

rotatorcuff övningar i dragmaskin eller med gummiband hemma är en bra övning, Lätt utåt o lite tyngre innåt, 10+ reps. Har du kört tungt biceps med cheats ? Kan ge biceps sene inflammation som känns rejält i axeln med rörelse inskränkning o ibland med en molande vilovärk. Där är det voltaren o kylning som gäller. Lättare o fler reps e bra, bättre blod genomströmmning. Pröva det o cuff övningar, med stretch efteråt ;)

 
Ingen bild

Melinda

29 april 2010 18:02

Du verkar kunna en HEL del för banne mig det kan vara det sist nämnda! Allt stämmer in så bra, nu kör jag uteslutande vidare på den diagnosen så ser vi :-) Tack! // Melinda

 
Ingen bild

Big Fan

4 maj 2010 16:11

Varsågod :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards