Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Melinda - 26 januari 2010 14:46


 

Jag var nervös för första gången på länge.

Sånna tillställningar, kräver fokusering och en inre råstyrka.

 

Sen jag bloggade sist har det hänt både bra och dåliga saker.

En nära vän har problem och jag sitter maktlöst brevid och vill

att verkligheten ska få honom att slå pannan i väggen, ruska om

i planeten och bestämma sig för att ta tillfället i akt att förändra

det som just nu leder rakt ner i pipsvängen.

Hoppas hoppas, för det är det enda jag kan göra just nu.


Vi åkte ut till Hanna igår kväll.

Jag hade kunnat stanna hela natten, hon eldade för fullt i köksspisen

och kaffet smakade så där gott som det bara kan göra i en stuga på byn.

Hanna lever med och för sina djur.

Hon är en av de få runt omkring mig som förstår att man kan bry sig och

känna för sitt djur precis lika starkt som för vem som helst runt omkring.

Jag fick träffa Hannas nya hund Nico för första gången.

En kille på 3 år, full av bus, med en mankhöjd som en mindre ponny (nästan)

Han ville härja med Rally, han tvättade hela hans kropp, slickade hans öron, försökte få Råttan att leka med han men Rally hade väl aldrig sett något

liknande och han bemötte Nicos uppvaktningar med att gång på gång bitas

medans Nico bara fortsätter att tvätta, pussa och kelas.

Underbar hund.


I kväll ska jag och Sandra styra kos mot Luleå.

I ett av mina nyårslöften säger jag att jag ska börja laga mera mat.

Därför tar jag rygg på Sandras måntliga storhandlingsresa.

Nu jävlar ska det bli kocka av! :-)


Förutom att jag dras med en obefintlig blodcirkulation i händer & fötter den

här årstiden så torkar också slemhinnorna i mina ögon jämt ut så det känns

som ett ständigt grustag på hornhinnan.

Jag vill helst jobba och blunda samtidigt.


Rally har fått en ny kompis som heter Nova.

Nova är en mkt bestämd och ganska dominant ung fröken.

Men ack så söt och mysig.

Rally får visserligen stryk av henne då och då men trots det

är han lika glad att se henne varje gång de träffas.


Nu ska jag fortsätta min arbetsdag med att göra ett annonsunderlag.

Jag har beställt några förstaklass kampanjer på Lanzá som ska ut i bladet.

Plattar du håret ska du inte missa detta :-)

Är du kille och tänker köpa nåt till din bättre hälft på alla hjärtans dag ska

du heller inte missa det ;-)

Okey nu räcker de me reklam...!





// Melinda






  


  


  


  





Ovido - Quiz & Flashcards