Direktlänk till inlägg 11 november 2010

LAS med mera ...

Av Melinda - 11 november 2010 22:42


 

Jag tycker om när nya människor kliver in i mitt liv.

Rätt ofta, med kunder på jobbet, känner jag att jag att

det fanns en mening med att hon skulle komma till just mig.

Att just det mötet var planerat av någon annan än oss två.

Sånt fascinerar mig.

  

 

Gårdagens tjejträff med gamla gänget var rikitgt mysigt.

Lina bjöd på Laxsoppa a´la Lundbäck.

Sen drack vi glögg, åt pepparkakor & en hel del skumtomtar.

Fasiken det går ju inte att låta bli dem där små nissarna när

man väl har tagit ett par stycken.

Som vanligt när vi träffas är det många uppdateringar från

alla håll, vad har hänt sen sist, hur/var/när och så vidare.

Vi berättar verkligen allt till varandra, och i det här sällskapet

är det rätt så raka puckar.

Så är det när Anna är med ;)


I dag har det hänt både vanliga & ovanlig saker.

Ett oväntat men förvånansvärt roligt mail trillade in i boxen

i morse.

Lördagen som kommer visade sig ska bli lite annorlunda än

planerat - till det bättre alltså.


Ikväll har jag vart barnvakt åt Julien.

Vi har haft några riktigt bra timmar tillsammans.

Nu när han är tio bast, är det en på 100 att jag får en kram

av han om jag frågar.

Så jag frågar rätt ofta men det händer rätt sällan :)


Jag har även pluggat en sväng idag.

Just nu läser vi arbete & arbetsmarknad.

Arbetsgivar & arbetstagarorganisationer, hur och när de

förhandlar.

Om de lagar som reglerar våra arbetsförhållanden.

LAS, MBL, AML med flera.

Mycket intressant, allt inom samhällsläran är intressant.

Jag vet inte vars detta ska sluta, jag vill aldrig bli klar.

Jag lär mig så otroligt mycket vettigt som jag borde ha

vetat för länge sen.

Jag har blivit en samhällsnörd, sitter i fikarummet på jobbet

och drar föredrag om det ena efter det andra, sånt jag tycker

att de måste ha vetskap om, sånt som jag är lyrisk över att

jag kan & vet.


Nu är det Zzzzzz.....om jag nu kan somna.

Drog i mig en massa starkt kaffe för ett tag sen. 

Godnatt då mina vänner!


// Melinda



  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards