Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Fredagsmys

Av Melinda - 18 februari 2011 11:51


 

Var sak har sin tid.

Det är bara så.


Jag har just kommit tillbaka till jobbet från en träff med en skolklass.

Frågor som...

 - är du singel?

 - vad kör du för bil?

 ...blev besvarade tillsammans med lite annat kring att ha ett företag.

Att var kille och 15 år är verkligen att vara barn.


Det är nyttigt att vara ute bland ungdomarna.

Vi måste förstå vart de kommer ifrån, för att förstå dem.

De växer inte upp under samma förhållanden som vi gjorde då.

Man måste ta i beaktning att det är nya tider nu, andra ideal, andra

samhällsenliga krav och andra forum för kontakter mellan människor.


Jag har i läxa att se Frankenstein och Dracula.

Jag gillar inte skräckfilmer, och att se dem själv hemma i mörkret

känns lite oävet faktiskt.

Jag ska hur som helst se dem i helgen men jag tar det på söndag när

det fortfarande är ljust.


Ikväll ska Julien sova hos mig.

Fredagsmys på två plus hund.


Träningen hittils i veckan består av ett spinningpass.

Det biter inte alls på att träna i den här kylan även fast det är nu som

jag behöver all cirkulation jag kan få.

Jag måste även äta som en häst för att inte tappa vikt nu när kylan håller

i sig.

Det kostar enormt mycket energi för min kropp att hålla uppe värmen.


Jag ser fram emot en helg med god diciplin i plugganden och ett trevligt

möte på söndag kväll.



Önskar Er massa skön ledighet denna helg.


// Melinda




  

 
 
Ingen bild

mamma

18 februari 2011 22:23

Hoppas ni haft en mys kväll tillsammans, men huva vad skitkallt ni har ute. Göteborg har minus 7,1 grader nu men det borde vara plusgrader men inte det. STOR KRAM

Melinda

21 februari 2011 14:17

Hej Mor ! =)

fast vi har ju pratat under helgen... kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards