Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Ett STORT misstag

Av Melinda - 21 februari 2011 21:46


 

Shit happens.

 

Man är ju en slav under teknikens under.

I dag har jag skrattat mer än på en månad sammanlagt.


Söndagkväll och min mobil erbjuder mig att uppdatera sig till version

"senaste & bästa version 2 punkt noll"

Kör tycker jag och sätter igång uppdateringen.

När den är klar stänger den själv av sig, och jag slår på den och sen

går livet vidare som vanligt...tills i dag.


Stressad som tusan i morse får jag ett mess av Sandra att jag måste

lämna in jobbnyckeln i repan på hotellet, hennes brorsa har inte vart

och lämnat hennes nyckel som han skulle.

Det har vart kaos, hon är svinless och måste sova där, men vi hörs sen.

Ok svarar jag och tänker...vad inni h-vete har hänt??!!

Jag rusar in till Andy, som ändå äger det här hotellet, och säger som

det är, att han måste ge Sandra nyckeln, att hon sover där på nå rum

och att det visst vart "nå liv"

Mycket frågande säger han att han givetvis ser till att hon får jobb -

nyckeln innan hon går över till oss på Hudverket.


Jag rusar vidare på ett morgonmöte där jag bland annat träffar den

andra ägaren av det här hotellet, Linda.

Jag frågar henne direkt vad som har hänt där inatt, och hon är lika

ovetande som hennes lillebror.

- men nu tror jag att Sandra kanske överderiver lite, för ingen har ju

ens ringt till mig inatt - säger hon.


Tillbaka på jobbet vid lunch träffar jag då Sandra.

Hon står i telefonen när jag kommer in, så jag hinner kolla in henne

och tänka att hon ser ju ändå rätt fräsch ut för att inte ha sovit

knappt nåt på en hel natt.


När hon sen kommer ner till mig på kontoret frågar jag såklart vad

som har hänt - vad har du gjort inatt??

Sandra fattar ingenting och än mindre fattade hon när Andy ringer på

morgonen, när Sandra sitter hemma i köket, och undrar vilket rum

hon ligger på.


Så vad har då hänt, för Sandra skickade visst ett medd till mig i morse,

att jag skulle slå igång hennes varma stenar till hennes massagekund

hon skulle ha när hon började jobba.


Under den här tekniska uppdateringen min telefon gjorde igår så har

den flippat om alla mina meddelandekonversationer upp och ner.

Så det första medd som jag får upp när jag öppnar någons namn

(i detta fallet Sandra) är inte det sist mottagna utan det första som

jag nånsin fått av henne under den här mobilens tid i min ägo.


Om jag nu inte hade haft så bråttom i morse kanske jag hade sett

att datumet på messet från Sandra var för LÄNGE sedan.

Och om jag inte hade haft så bråttom i morse så kanske jag hade

kommit ihåg att jag ju redan fått det där exakta medd förra våren

eller när det nu var.


Galet.



// Melinda


  


  


  


  








 
 
Ingen bild

Big Fan

22 februari 2011 21:08

Man kan bara älska teknik :)

Melinda

23 februari 2011 09:39

JA eller så inte =) Lite bökig situation med telefonen har jag ju hamnat i, kanske dags för ett byte ?! :)

 
Bella

Bella

22 februari 2011 22:45

Tack för senast, känner mig betydligt fräschare! Vi hann prata nästan om allt förutom hur det går för dej;-) Måste ha en till träff snarast! Kramar

http://bellaw.bloggagratis.se

Melinda

23 februari 2011 09:38

Tack själv, vad kul att höra !!
Trots 20 minuters surr på övertid så hann vi bara hälften =)

Jag SKA komma förbi snart ! :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards