Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Återfall.

Av Melinda - 25 februari 2011 20:27


 

Saknar man själva tinget eller

saknar man bara vanan ?


Hemma.

Det är alltid lika skönt att komma hem.

Jag har ju berättat att jag har hunnit bo på en massa olika ställen sen

jag lämnade "morjärvs" när jag var 19.

Hur som helst så har alla boenden jag haft verkligen känts som hemma.

Sen har ju alla bostäder sin "charm" i form av småskavanker som otäta

och icket isolerade 2-glas fönster i det ena till iskallt golv i det andra.

Men förutom några väsentliga detaljer så är jag inte alls krävande på

den här fronten.

Där jag har mina toasaker och ett gäng kläder, min dator och min hund,

där är mitt hem.


I morgon hoppas jag NI deltar i fackeltåget som enar åsikten att vi vill

utveckla inte avveckla vårat sjukhus i Kalix.

Jag har suttit på ett möte ikväll om morgondagen och vi diskuterade

öppet, tillsammans med ambulanspersonal och andra kunniga om vilka

oerhört förödande konsekvenser det blir för en människa som drabbas

av akuta tillstånd där närhet till narkosläkare är avgörande faktor för

denna persons vara eller icka vara.


Idag har Sanna vart och fotat på jobbet.

Jag väntar med spänning på att få kika på bilderna på mailen.


För några år sedan var jag beroende.

Jag fick diagnosen av min närmaste.

Avvärjningen pågick i flera månader, och begäret var starkt men jag

var ännu starkare, så till slut efter en lång kamp var jag botad från att

vara... OBOYist!!

Sanningen är väl att jag var beroende av vanan att VARJE kväll under

en lång period, värma den största koppen jag kunde hitta med Oboy.

Efter att jag väl hade "slutat" så har jag aldrig kommit tillbaka till att

börja dricka varm choklad igen mer än på påsken ute i nån snödriva

ungefär.

Ikväll tog jag ett återfall, men jag tyckte inte alls att det var så gott.

Tacka vet jag varm blåbärs - eller nyponsoppa =)


Efter ett möte med en mycket nära och kär vän är det så uppenbart.

För en del är kärleken evig.


// Melinda


ps. jag kommer finnas som ordningsvakt i fackeltåget i morgon, så

      våga vara stökig ;) ds.





  


  

 
 
Ingen bild

Big Fan

27 februari 2011 16:22

En gång missbrukare alltid missbrukare, man bara byter grej ^^, min just nu är kesella 1% fett med några teskedar Fun light jordgubb. Jag inbillar mig att det är proteinet jag vill åt men egentligen så är det nog aspartam jag vill ha för spänningens skull :)Den va dålig...
Mycket vacker i äntligen hemma bilden :)

Melinda

1 mars 2011 14:18

Jadu, visst har du rätt ! =)
Laster har vi alla, och om det råkas vara kesella så är den ju i alla fall sund :)

Tack Tack !!

// Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards