Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Back in the loop.

Av Melinda - 1 augusti 2011 14:46


Välkommen till verkligheten.

 

Det känns inte alls så jobbigt att vara tillbaka på arbetet som jag

hade trott att det skulle göra.

En av anledningarna till att jag aldrig tagit semester mer eller mindre

är för den beryktade ångesten som verkar komma som ett brev på posten

de där sista dagarna, när nedräkningen inför den första arbetsveckan är

påbörjad.

Många verkar gruva sig så mycket i slutet på ledigheten att de glömmer

att ta vara på den.

Jag har inte gruvat mig ett dugg och jag tycker det är skönt att vara

tillbaka.

Lika skönt att vara här som det var att vara borta.


Det är någonting vackert med vardag.

Det är ordning och struktur.

Man vet vad som komma skall.

Dagarna går per automatik och det är inte så många om, men eller kanske.

Redan nu längtar jag efter mörkret och den friska höstluften.

Det finns inget större fröjd för ögat än synen av det färgspel som visar

sig på höstkanten.

Undra om det bara är jag som känner som jag gör?


Jag har några strategiska beslut att fatta som hör semsetertidernas slut

till.

Jag måste utgå från vart jag vill vara när terminen är slut och jobba bak-

länges med planeringen.

Jobbet och privatlivet i någon sorts vettig kombination.

Jag ska inte springa runt som en duracellkanin mellan salongen, folkan

och kommunhuset.

Varvandes med hundpromenader och luncher som inträffar på stående fot

med en tidslimit på max 5 minuter.

Halva min garderob fick följa med ner på jobbet förra terminen.

Strategiskt placerad så att passande outfits för olika uppdrag skulle finnas

till hands på en handvändning.

Ny tid, ny strid.


// Melinda

  

Bild från Arlanda på vägen hem - söndag.

 

 
 
Ingen bild

BigFan

2 augusti 2011 11:23

Välkommen hem igen :)
Du verkar ha haft en fantastisk resa.
Mycket fina bilder.

Melinda

5 augusti 2011 11:54

Tackar tackar !! Ja det gjorde gott för själen =)

// Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards