Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Fritt fall.

Av Melinda - 27 september 2011 20:52


Du vill att jag ska älska med någon som bara älskar sitt,

men ska jag älska, så ska det finnas tid att älska fritt.

Du vill att jag ska känna för något som aldrig känns som mitt,

men ska jag känna, ja då ska det finnas tid att känna fritt.

Du vill att jag ska falla mot något som du har gjort till ditt,

men ska jag falla, ja då ska det finnas tid att falla fritt.


Just nu är jag insnöad på Melissa Horns fantastiska musik.

Vissa är lite nog så omelodiska, men exempel som "falla fritt" hör

till en av de bästa, mest talande texter som levererats på svenska,

enligt mig.

Vårt svenska språk har trots allt en hel del begränsningar när det

kommer till att uttrycka sig både vackert och effektfullt.


Arbetsdagen har innefattat ett besök i frisörstolen och ett annat

på massagebänken.

Min förnäma arbetssituation är helt klart okey ;)

Jag lever egentligen en dröm.

Jag har allt man kan önska sig på en armlängds avstånd.

Produkter och behandlingar till höger och vänster.

En hel salong till mitt eget förfogande.

Men jag tror att man blir hemmablind.

Dessutom är jag måttligt intresserad av till exempel smink.

Det som ger mig det där lilla extra, som får mig att älska mitt jobb,

år efter år, är att jag ofta har förmånen att hjälpa mina kunder med

deras pågående problem.

Vad det än må vara.

Att kunna leverera lösningar till någon som är i uppenbart behov av

min hjälp, är en obeskrivlig känsla och utan den vore jag ingenting.

Det är en slags identitet för mig.


När jag kom hem ikväll efter jobbet hade jag anledning att bli paff.

Och glad.

Någon hade helt otippat ägnat mig en tanke.


// Melinda


Hårfärgad.

       


  


 
 
Ingen bild

Linda J

28 september 2011 08:57

Melissa är riktigt bra. Och hon kommer till Luleå i oktober, perfekt! :)

Melinda

28 september 2011 10:14

Gör hon?! När, klart jag ska =) Tack för tipset!

// M

 
Jag

Jag

6 oktober 2011 08:30

Hej! Jag kan heller inte sluta lyssna på hennes skiva. Den går om och om och om igen :)

http://www.annabergman.bloggagratis.se

Melinda

8 oktober 2011 11:50

Hej!

Underbar musik =) !!

// M

 
Anna

Anna

6 oktober 2011 08:31

Signaturen "Jag" i tidigare kommentaren är ju jag "Anna" som du kanske förstår :) Det gick lite fort och jag glömde ändra det förinställda från då jag svarar på min egen blogg med "jag" :) Haha, det blev lite rörigt där!

http://www.annabergman.bloggagratis.se

Melinda

8 oktober 2011 11:51

Haha, jo jag såg dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards