Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Melinda - 14 mars 2011 21:28

 

Inspiration & inblick.

Dagens ledord.


Äntligen hemma.

Ibland, en helt vanlig dag kan jag längta hem.

Oftast gör jag det när jag nästan är hemma.

Nära men ändå inte.

Hemma gäller sköna kläder, värme & trygghet.


Min dag har gett mig sprängande huvudvärk som jag just nu i skrivande

stund blir av med.

Det finns få känslor som går upp mot att känna ett kraftigt tryck bakom

ögonen lätta av.


Dagen har, förutom smärta gett mig en ny nyttig erfarenhet som jag

planerar att ta med mig till min framtid.


Ett möte på Näsbyskolan gav ett bra samtal, en öppen dialog som jag

hoppas att alla berörda parter kände sig nöjda med.

Det handlade om skolan och dess resurser med mera.


Det var väl min dag i stora drag.

I morgon har jag ett möte kl 09, ett annat 13 och ett sista 18.30

Där emellan blir det hundpromenader och nån matbit och sen blir det

väl knappast så mycket annat.


Saker som jag VILL hinna med i veckan:


Lunch med Johan.

Kaffe med Henke.

Träning med Ante.

The med Sandra.

Prom till Lollan.


Förra veckans långsamma tempo har gjort mig gott.

Jag känner mig förvånansvärt avslappnad och fasad.

Jag behövde en paus, helt klart.

Det bästa med återhämtning är att man direkt efter är redo att köra

på som vanligt igen.

Gasa & bromsa.

Ge & ta.



// Melinda




  

Ovido - Quiz & Flashcards