Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Melinda - 21 mars 2011 21:43


Ut med det gamla,

in med det nya.


Jag har en sån sanslös hatkärlek till IKEA.

På Ikea har jag tjafsat, slitit, svettats, stressat, klämt fingrarna blodiga,

& i princip lipat av trötthet och frustration - många gånger.

Ändå är jag jätteglad att skiten finns.


Förutom ovanstående har jag också sett drömmar och visioner komma

till på vårat svenska flaggskepp till varuhus.

På fredag ska jag göra allt det där som jag skrev om först.

Än så länge är Ikea bara kul.


Helgen som var bjöd på ett besök på det lokala.

En trevlig kväll med god mat och ett sällskap som gav mig några rejäla

skratt, till exempel när Jonnas 18-åriga lillebror Henke säger - "fan jag

måste hitta mig en kvinna nu, jag har ju vari singel i över ett år, är så

trött på singellivet "

Lillgammal =)


I går kom Anna & Åsa förbi med hundarna.

En bra dag för både mig och råttan.

Jag bröt min svit på 5 alkoholfria veckor i Lördags men mådde trots allt

okey.

Sista tiden har jag konsumerat väldigt lite alkohol.

Sen i augusti har det blivit nåt vinglas var 4 vecka ungefär.

Det har bara blivit så.

Det biter inte på att dricka och det går hand i hand med att man väger

upp fördel mot nackdel.

För mig har det i flesta fall lutat åt nackdel alkohol.

( ja dagen efter alltså)


I veckan har jag skola i vanlig ordning och en massa inköp till jobbet

att göra.

Helgen ska spenderas på salongen 24/7, det finns kaffe för den som vill

titta in =)


Nu är det sängen för mig och lillskräpet.

Nattis !


// Melinda





      

Ovido - Quiz & Flashcards