Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Melinda - 19 mars 2011 15:32

 

Ibland gör man bäst i att bara ta

det lugnt och räkna till tio.


Varje gång jag ska göra nåt så blir jag risig.

Kanske inte alltid men i alla fall oftast.


Jag har ett schysst fotoredigerar-program som heter Photoscape på min

lilla dator här hemma.

Nu är jag ju en väldigt oteknisk person så jag har inte lärt mig en tiondel

av programmets kapacitet med trots min begränsade kunskap är det ändå

kul att sitta och ändra bilder.

Jag antar att man lär sig ju mer man använder det så det är väl också mitt

bristande engagemang som går hand i hand med resultatet.

Ja det är väl som med det mesta.




  



Jag tycker om uttrycket " det är i motvind & inte i medvind som en drake

flyger".

En gång för länge sen hittade jag den texten på ett vykort i en butik och

jag köpte det direkt.

Jag skrev ner några rader till min då cancersjuka nära & kära vän Gabriella.

Förra våren, i påskas när jag flyttade hittade jag vykortet i en låda när jag

rensade.

Jag hade aldrig skickat det.

Gabben gick bort långt innan förra påsken. 


Ingen har så många riktiga vänner, sannerligen inte jag, att man har råd

att inte ta vara på dem som du verkligen kan lita på.

En vän är den personen som backar upp dig, som vågar kritisera, som är

dig ärlig, och ser på dig med respekt.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad - några ord som talar för sig

själv.


// Melinda






Ovido - Quiz & Flashcards