Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Korvfest !

Av Melinda - 7 mars 2011 22:07

 

Ett positivt tecken kan ju också

vara det att man faktiskt lever.

 

Jag började min morgon kl 06.

Vet ni hur ljust det är den tiden?

Det blir bara lättare & lättare att ta sig upp nu för varje vecka som går.


Vi, jag och syrran åkte mot Gällivare kring 08, där vi jobbat i ett rasslande

tempo.

Idag har vi haft bra flyt, ingen har behövt vänta på sin tur och vi har inte

heller behövt vänta på någon.

Som vanligt blev det en lunch på "alla tiders fik" och en grillkorv från OK-

macken i bilen på väg hem. 


En bit ner mot Kalix på hemvägen hade en olycka skett.

Vi var andra bilen in på platsen.

Det hade hänt så nyligt att snöröken knappt hade lagt sig.

Vi stannade till och pratade med en gubbe, som hade varit fram till bilen.

De var oskadda, där de satt i diket och bärgare var påväg.

När vi passerade vidare så såg jag att kvinnan i passagerarsätet hade en

liten hund i famnen.

Mitt hundhjärta blödde.

Tänk vad lillkompisen ska ha vart skakig !!

Människorna såg i alla fall ut att vara okey, och de hade förmodligen vejt

för något eftersom de hamnat så fatalt fel på vägen.

Man får ju sig en liten uppväckelse måste man ju ändå säga.

Att komma hem är inte bara vad det låter som.

 

Jag är helt slut i huvudet och i kroppen efter dessa Gällivaresvängar, så

jag ser verkligen fram emot att somna strax.

Värt att nämna är att jag börjar "ett nytt liv" i morgon.

Hur många förutom jag har gjort det mer än en gång ??

För mig handlar det aldrig om att sluta med någonting, utan att i stället

börja.

Börja träna, börja äta!

När tempen ute visar vad den gör just nu så får jag mitt liv tillbaka.

Jag älskar känslan att inte längre vara fånge i mitt hem, utan att fritt

kunna göra vad jag vill, ohämmat.


Rally sover i Ryssbält för andra natten i rad.

Vilken lyx för honom :) vilken tråkig grej för mig :(

Jag saknar verkligen hårbollen här intill mig.

Tur är att jag har Janne & Carola, Jonna & Markus, Lollan & Johan och

så klart Maya & Julien.

Jag skulle inte få ihop det utan dem.

Själv ska jag (i ett helt annat liv) starta småhundsdagiset "HUND-verket"

Vilken härligt jobb!

En filial till HUD-verket, kul grej va ?! ;)


Okey, nu är jag trött och jyrar häftigt.

God natt vänner.


// Melinda


  





 

 



 
 
Ingen bild

Maya

7 mars 2011 23:15

Tack för idag sis :-) Puss & go ! <3

Melinda

8 mars 2011 11:32

Tack själv =) P & K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards