Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Lyx - i sin enkelhet.

Av Melinda - 9 mars 2011 17:05


 

Vi brukar använda flaskan som synonym.

Man snurrar & där den stannar där händer det.


Det blev ingen semla igår.

Ofrivillig frivillighet.

När jag klev upp på morgonen hade jag bestämt mig för att det inte skulle

sliskas nåt, eftersom det ju var första dagen på resten av mitt (nya) liv.

Nä, tänkte jag - nu får det vara nog, ingen semla idag, så får det bli.

När jag kommer till jobbet så dyker Sanna på mig och säger " visst ska du

ha en semla idag " ?

Nä, säger jag, det är bra för mig!

"Kom igen nurå, det är ju fettisdag "

Jaja, okeyrå, säger jag och bannar mig själv över vilken svag individ jag

kan vara ibland.

Senare sprang Sandra iväg för att hämta gräddbollarna, men kom tvär &

tomhänt tillbaka.

De var visst en sjuhelvetes kö och hon hade inte tid & tålamod att vänta.

Så med facit i hand blev det ingen semla precis som jag hade sagt från

början, fast jag har absolut inte mig själv att tacka det för.


Går kvällen var en av de mysigaste kvällar jag haft i min lagg sen jag

flyttade in förra påsken.

Jag älskar naturens krafter och ju busigare det är ute, desto mer njuter

jag när jag är inne.

Att bo vid älven när himlen öppnar sig eller när stormarna slår mot

rutorna så häftigt att det knakar i glaset, är magi i mina ögon och öron.

Dessutom hade jag börjat morgonen med en lång & tidig promenad.

Jag hade nästan glömt varför jag under flera års tid gått upp före tuppen

och gett mig ut på språng.


Idag har jag haft en dag som bara kan beskrivas med ett enda ord - LYX.

Jag har stigit upp tidigt, ätit bra frukost, bara jobbat ett par timmar.

Tränat på lunchen, vart i skogen med Jonna & hundarna för att nu lyssna

på vinden från min soffa samtidigt som jag surfar inredning till salongen.


Under morgondagen ska jag skicka deklaration, hämta ut våra nya

arbetströjjor, fasa ihop min makeoverplan och börja plugga till nästa

veckas två kommande prov i skolan.


// Melinda





Rally hänger kudde efter skogspromenaden.

  

 
 
Ingen bild

J

10 mars 2011 18:05

Jag måste bara få fråga...
Du skriver att du ska börja ditt "nya" liv, innebär det att äta nyttig mat och motionera mer .. eller betyder det att du äntligen kommit över johan?



bara nyfiken.

Melinda

10 mars 2011 19:29


Klart man får fråga =)

Syftet med det "nya" handlar om det som jag kan själv kan VÄLJA att påverka.
(i det här fallet att ta hand om min hälsa på ett bättre sätt - precis som du läste i inlägget)

Man kan vakna en dag och bestämma sig för att man aldrig mera ska köra för fort, eller äta godis, eller slarva med kosten, eller låta sig utnyttjas och så vidare...

Vad hjärtat beträffar så har jag aldrig hört talas om att någon tagit kommandot över en känsla från en dag till en annan.
Om du besitter den kunskapen så har du nog en framgångsrik karriär framför dig inom vetenskapen... ;)

För att ge dig ett svar på din egentliga fråga så kan jag bara säga att du behöver inte alls oroa dig =)
Tack för (om)tanken.

// Melinda




 
Ingen bild

J

14 mars 2011 08:14

Ja jag måste väl säga att jag besitter den kunskapen, då det varit slut i flera år, och den ena har gått vidare.. och oavsett om man gått vidare eller ej så klart att känslorna försvinner.
Det handlar inte om att ta komandot över sina känslor från en dag till en annan, det är ju flera år sen det tog slut mellan er...
ja du vet ju att kalix är litet så i princip alla vet ju vilken skit han var mot dig, så varfrör inte bara släppa han och gå vidare. Sikta på en bättre mogen karl, en som verkligen älskar en.

Melinda

14 mars 2011 09:05

Tack för goda råd =)

Alltid lika välkommet (om man behöver dem)
Som sagt, du behöver inte oroa dig för mina känslor, jag har det väldigt bra i det avseendet, om du hade känt mig hade du varit väldigt stolt över hur långt jag har kommit ;)

// Melinda

 
Ingen bild

J

14 mars 2011 09:43

tro mig, jag är inte ett dugg orolig för dig. jag tycker bara det är patetiskt att man fortfarande trånar efter sitt ex som behandlat en som skit, och som dessutom skaffat barn och gått vidare. du måste nog må jävligt jobbigt just nu när johan har barn och familj. med tanke på vad dina blogginlägg handlar om när man läser mellan raderna ;)

Melinda

14 mars 2011 15:26


Det låter ju bra !

Jag mår inte "jävligt jobbigt" som du lite tafatt uttrycker dig. (reds anm)

Däremot verkar DU som engagerar dig så stort i mig och mitt ex liv må lite kasst, men du, jag hjälper dig gärna, det kan vara skönt att ventilera tunga saker öga mot öga.

Jag bor på Kyrkogatan 7, portingång A, två trappor upp, jag är hemma vardagar efter kl 21, men ring innan så jag kan komma ner & öppna porten.
Tel: 070- 544 40 55
Så...när kommer du ?
Eller ska du ge mig anledning att kalla dig det du verkligen är?
Sitta bakom en IP adress & tro sig veta, när den enda som är patatisk är du, lilla vän!

Jag tycker du kan ringa upp Johan och surra lite med honom om hans "trånande" ex, eller...nähä, nä det är klart, du känner ju inte honom heller.

Vill du fortsätta så är du som sagt välkommen att träffa mig.

// Melinda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards