Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Provkörning

Av Melinda - 11 mars 2011 11:52


 

Sista chansen att njuta av tystnaden.

Andas.


Igår testkörde jag Sannas kamera för att se om jag ska överta den eller gå

på nån annan mindre avancerad pryl.

Jag hade ju ingen koll på inställningarna men bilderna blev ju ändå avsevärt

finare än med min gamla digitalkamera.


Idag är det ju som bekant fredag.

Jag ska strax gå in och kolla om det finns platser kvar på spinningen kl 17.

Hoppas hoppas!

Före träningen ska jag göra klart pappas present.

Den är väldans tidskrävande.

På tal om tid.

Storasyster Miranda fyllde år den 9 november förra året och jag har inte

lyckats skicka iväg hennes paket ännu.

Det ligger här på kontoret och väntar på att bli skippad utomlands.

Bra Melinda :(


På måndag ska jag avlägga ed i tingsrätten.

Lugn, jag har inte gjort nåt !! =)

Jag ska däremot agera nämndeman och vara delaktig i målet på det sättet.

Jag fick nyss information om namn på åtalad person samt vad anklagelsen

gällde.

Det är viktigt att man inte har någon privat relation till den som ska upp till

dom eftersom man då blir jävig.


Ha en skön helg, det ska jag verkligen ha =)


// Melinda


  


  


  


  

 
 
J

J

11 mars 2011 13:03

Hm.. så man få reda på innan som nämdeman vem man ska "möta"? Som bekant så va jag själv nyligen upp där som åtalad. Och döm av min förvåning då en "kollega" till mig satt där. Påpekade detta och då blev han utbytt. Min försvarare sa de senare att de borde han som nämdeman uppgett att han kände mig. Om han då får reda på ärendet innan så är de ju ännu större fel att han inte sagt något. Intressant.

http://lovaspappa.bloggplatsen.se

Melinda

11 mars 2011 15:39

Ja det är praxis att man får veta innan eftersom de ska ha tid på sig att ta in en ny & dessutom ett MÅSTE att man själv anmäler jäv...

Mycket märkligt !!

Man får ju hem info om hur allt går till & vad man är skyldig att göra, (ed, jäv mm)
Bra iaf att du sa till.

// Mel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards