Alla inlägg den 13 november 2009

Av Melinda - 13 november 2009 00:52


 

 

På plats.

Min kropp undrar vad som händer, natt är dag & dag är natt.




Efter en lång resa, där vi lämnade syrrans lägenhet i Amsterdam kl 10.30

på förmiddagen hade vi ankomst på vårat Hotell i Mexico kl 04.00 på morrn.

Då var visserligen klockan här bara 10 på kvällen och middagen var serverad.


Vårat hotell, om man nu kan kalla det de, är en Resort som likt en Gigant

innefattar ett oräkneligt antal byggnader, rum, slingriga små gränder, olika

pooler och personal tillräcklig till antalet att varje gäst i princip har en per skalle.


Sevicegraden är väldigt hög och maten är.....ja jag finner knappt ord.

Vi har "all inclusive" vilket innebär att vi kommer vara välgödda lagom till jul-

chokladen när vi kommer hem :-)

Hur många tårtor och bakelser som serveras till frukost (!) har jag inte räknat

för jag försöker att ignorera detta kakberg åtminstonde till det första målet

på dagen.

I övrigt är maten av väldigt hög kvalité och variationen gör ingen less.


Temperaturen är mellan 27 grader på kvällen upp till HETT på dagen.

Vattnet är helt underbart nog samma temp som luften kvällstid.

Hittils har vi inte gjort nåt.


I morse sparkade vi igång dagen med ett intressant Mexicanskt spinningpass.

Gymmet har det grundutbud man behöver så i alla fall jag ska försöka göra

denna resa aktiv.

Saknar den regelbundna träningen i mitt liv, då jag knappt hann med annat

än jobb sista tiden innan jag drog.


Det finns det som jag redan saknar hemifrån men jag ser det som ett

känslomässigt livstecken från min sida.

 

 

// Melinda - från Tequilans land!


  


  


  


  


  


  


  


Ovido - Quiz & Flashcards