Alla inlägg den 15 november 2009

Av Melinda - 15 november 2009 00:09


 

Jag har lämat några instruktioner hemma för hur saker och ting ska

skötas när jag är borta.

Gjort upp hållpunkter och skapat en väldigt enkel & genomförbar plan.

 

 

Jag förväntar mig den största respekten av de som ingår i kretsen av de

som är mina nära.

Just nu besitter jag en jävla irritation för att saker kanske inte kommer

att göras på mitt sätt.

Jag säger inte att mitt sätt är det bästa heller ej det enda men det är

inte ens av vikt vad någon annan har för åsikt i den frågan.

 

För sex år sedan startade jag någonting från noll.

Jag la ner min all min tid och definitivt hela min själ för att bygga upp

någonting som skulle ge mig en miljö att verka i hemma i lilla Kalix.


I vissa stunder har jag levt med känslan av att allt jag har är mitt jobb.

Det speglar vem jag är, vad jag vill och hurdan företagare och förebild

för andra unga entreprenörer jag vill vara.


Det finns inget alternativ i att den som vill dela arbetsglädjen, arbets-

platsen och förhoppingsvis yrkesmässig framgång i ett långsiktigt

perspektiv med mig måste ha samma syn på mitt verk som jag själv.

Den som inte ser det jag ser eller förstår allvaret i att få representera

det en annan har slitit och kämpat så hårt för att möjliggöra har en del

att fundera över.



Det var det.



Igår kväll fick jag en ny kompis. Mycket söt, vänlig & glad.

Jag uppfattade aldrig dennes kön men jag tror det var en grabb.


Igår fick jag också en upplevelse utöver allt jag sett tidigare när vi fick

stå öga mot öga med en två dagar gammal BabyDelfin och hennes mamma.

Sötare sak kan man verkligen inte hitta, jag var rörd nästan till tårarna.

Fan vad jag älskar djur löjligt mycket!!

 

En ny erfarenhet jag nu bär med mig är att jordbubbstequila faktiskt är rätt

gött.


Idag har vi svansat runt i en stad här i närheten.

Det charmigaste stället jag sett.

Inhemska mexicanska restauranger och butiker blandade sig med trendiga

moderiktiga butiker i ett oregelbundet mönster alldeles på randen av havet

och den kritvita stranden.

Soffgrupper och fåtöljer prydde stranden, i ytbyte mot de traditionella sol-

stolarna.

Playa Del Carmen är helt klart ett place to be - ett hett & rätt ställe helt

enkelt.


Impad har jag även råkat bli idag när jag och syrran tog en spontanmassage

på gatan, valde slumpmässigt ut en av alla SPA- ställen som tävlar om kunder

med dumpade priser till vinst för oss besökare.

Där mitt i ingenstans får man en massage av en ung tjej med händer av gud

själv.

Tekniken, handlaget och känslan toppar allt det jag vet och erfarat hittils.

(Sandra du är ju naturligtvis numbero uno, men förutom dig...)

Det finns ibland verkligen rätt folk på rätt ställe för att citera Hanna  :-)


Idag fyller min farmor 75 bast, hatten av för henne.

Hon firar födelsedagen i Stockholm med hennes ungar och deras respektive.

Jag pratade med henne i morse, hon var nöjd för det hade slagit igång med

skumpa så fort det anlänt till storstan.

När jag är 75 vill jag sitta med en drink i solnedgången med sand mellan

tårna och förhoppningsvis ha någon att hålla i hand.






// Melinda




  


  


  







 



Ovido - Quiz & Flashcards