Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Melinda - 21 augusti 2009 19:03


Samtalet från doktor Karin!


Jag har träffat en genuin, trevlig, intresserad & engagerad läkare på KALIX VÅRDCENTRAL.

Jag kommer helt säkert kanske att gå dit nån gång igen, alltså OM jag får träffa dr Karin.


Dr. Karin var en söt tjej i min ålder, ursprungligen någonstans från södra sverige.

Hon var uppriktigt intresserad att lyssna på mig igår när jag var där.

Hon ställde massa frågor och jag kom på mig själv att invecklat berätta om hur livet verkligen sett ut denna sommar med min haltande hälsa.

Jag babblar i flera minuter och ändå vill hon veta mer!


Efter lite blodvite och pet i halsen drog jag tillbaka till jobbet och dr Karin lovade att ringa.

Punktligt ringde hon idag.

Jag har en infektion i kroppen, det syntes på antalet vita blodkroppar i mitt system.

De är alltså av antal alldeles för många sånna i min kropp just nu, vilket säger att det finns skit i mig som gjort att de förökat sig för att bekämpa inkräktarna.

Nåt med sänkan var inte heller bra.


Penicillin i tio dagar & ÄNTLIGEN en alldeles egen flaska hostmedicin.

Nu är det ju tyvärr så att jag har dragit ner en skara nära kära vänner i skiten under min framfart i sommar så jag räknar med att dela med mig

av Dr Karins ordinerade doser till de som bäst behöver dem.


Just nu prioriterar jag Sandra, för hon jobbar hos mig och jag behöver henne i toppform.

Stoffe ligger tvåa på listan och han har redan varit här på lunchen och dragit en trea antihostshot med mig.


 //Soon to be healthy


Av Melinda - 21 augusti 2009 18:17


Fredag kväll i lugnet efter stormen på salongen!


Jag har just stängt salongen och sökt mig ner i grottan.

Grottan är källaren på mitt jobb, där vi har personalrum, toa, tvättstuga och där mitt alldeles egna kontor finns.


Jag hade längtat efter mitt kontor i över ett år.

I ett år av mitt liv lämnade inte ångesten mig en dag, ångest över att jag måste ta tag i det där med att inreda och fixa upp ytan i källaren som var renoverat och avsatt för att bli min arbetsplats.


När vi bytte lokal och hade inflyttningspremiär den 31/5 -08 så var det naturligtvis kaos i tidsplan.

Alla som vet vem som var min handyman på den tiden vet att jag borde ha förstått att det skulle bli mer en TAJT om tid när det väl drog ihop sig till nyöppning.

När klockan slog tio på morgonen och vi öppnade portarna till våran "nya" salong hade jag inte sovit på 22 timmar, min snickare tillika fd hade inte sovit på 20 timmar. (JA jag bräckte faktiskt den bästa av de bästa i vakenhet)

Elverktygen slungades ut bakvägen och byggdammet torkades i ett svep upp samtidigt som kunderna nyfiket entrade byggnaden.


Det var som vanligt på håret så prioriteringen låg på det som var synligt för kundernas ögon dvs övervåningen.

Vi kastade således ner all skit i källaren och jag sa till tjejerna att kontoret fixar jag till helgen.....och jag tänkte verkligen göra det den kommande helgen och alla andra helger som flytit förbi sedann dess!


Jag har hankat mig fram i en värld av oordning vilket är bland det värsta jag vet, men jag har ju alltid vetat att....till helgen..!


Det som sen händer är att jag träffar en kille.

En fixare.

En dag pratar vi om ångestgrejjor, om vi har nåt i livet som gnager....Jag nämner då mitt mörker gällande det som i det här läget mest liknar ett förråd/hängatvätt-rum.


Fixaren säger "på torsdag ska vi fixa ditt kontor".

Nu behöver jag nämna att killen har tusen projekt, en bil och en båt.

Trots detta, mitt i stundande båtsäsong hämtar han mig på torsdagen med en skåpbil....ca 12 timmar senare kl 04.00 GLÄNSER mitt nya office!


Kontentan av det hela är att man ibland behöver hjälp.

Punkt slut.


//Melinda - evigt tacksam!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards