Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Melinda - 23 augusti 2009 21:23


 En dag satt hon där



Hon var ung & söt och för mig helt obekant.

Tydligen hade vi rört oss i samma kretsar ett tag, hon hade sett och uppmärksammat mig meddans jag i min bubbla aldrig hade sett henne.


Hon sökte jobb hos mig, hade alla rätta kvalifikationer, vilket till slut ledde till att hon idag är en av mina kollegor.


Sandra är den nyaste nära relationen jag fått.

Det är ju inte helt vanligt att man i min ålder skaffar sig eller FÅR nya djupa relationer.

De andra vännerna jag har, de har kännt mig sen kriget.

De är antingen gamla innebandypolare, skolkamrater eller tjejer som jag byggde broar med under tonåren.


I vanliga fall lever man i sina slutna kretsar där det ständigt via andra kompisar eller yrket kommer in nya bekanta, men att få en sån fin relation som jag har fått med Sandra är för mig en riktig lottovinst!


Med Sandra garvar jag jämt.

Vi jobbar tillsammans varje dag, vi tränar tillsammans flera kvällar i veckan och ändå umgås vi en hel dos utöver det.

Jag har aldrig kännt mig less på Sandras sällskap, det är liksom aldrig betungande utan mer som en fjäder, alltid lika lätt.


Tillsammans med Sandra har jag haft en sån där galen singelsommar med många sena nätter, mycket tissel & tassel, en hel del vin och naturligtvis mycket killar i faggorna.

En sommar lik denna har jag aldrig haft


Det sitter aldrig "fast" för Sandra och hon är alltid PÅ att göra saker, gillar att träna, bangar inte för det spontana och hon ger mig just det där positiva som man bara vill ha mer utav.


Jag & Sandra ska ha en vit månad i September, förhoppningsvis delar många uppdraget med oss, vi ska leva supersunt, träna och detåxa :-)

MEN inte kommer vi ha tråkigt för de... :-)


 // Melinda -glad-


Sandra Randeblad






Av Melinda - 23 augusti 2009 20:57


Alla har väl haft en sommar fling...



Konstigt är det, hur tomt det blir.

När både ljuva sommardagar och en passionerad förälskelse i samma stund rinner ut i sanden.


Man vet från början till slut att dagen kommer.

Man vet att tiden är räknad, mörkret kommer och värmen drar sig tillbaka.

Ändå sitter man där och känner sig rånad.

Det är ju nu man egentligen hade velat dela det där man har när man har nån, det är ju NU som nätterna blir långa.


I sin fantasi är det lätt att i förälskelsens grepp lura sig själv.

Man vet att det går över men i svaga stunder leker man med tanken att det är något annat, något som består.

Man liksom ser bortom problemen, olikheterna & till och med det som inte är bra för att ibland få kasta sig in i en dröm av lycka.


Alla vill ju vara lyckliga.


Som plåster på såren, det lilla lilla såret, som inte ens blöder, det bara kliar lite....ska jag fördjupa mig i de mest sunda relationer, de som bara GER!


Vännerna, och jag har begåvats med många, var och en av dem unika och jag älskar dem alla.


Nu stundar söndagsfilmen efter en vit helg med massa massa skön sömn..äntligen!


// Melinda



Johanna, en av mina närmaste vänner




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards