Alla inlägg den 2 september 2010

Av Melinda - 2 september 2010 22:03

 

Om detta kommer att fungera i praktiken kan det betyda att en

helt ny värld öppnar sig.


Alltså, vad är det för jävla fel?!

Är jag dömd att förevigt ha problem med kommunikationen.

Datakommunikationen.

Allt tekniskt på mitt office har fungerat perfekt i sammanlagd en

vecka på ett år.

Där i mellan har det mest strulat med det ena och det andra.

Nu är problemet ett större frågetecken än någonsin och jag saknar

genast tiden då jag hade en tekniker på en armlängs avstånd jämt.

Situation :

På övre plan i receptionen finns en dator och även våran router.

Som jag fattar det är det alltså den som ger oss uppkoppling.

Downstairs, på mitt kontor har jag en trådlös mottagare i form av

ett USB minne som jag alltid har ipluggad i min dator.

Dessa två har varit goda vänner och signalen mellan dem har funkat

lysande under en väldigt lång tid.

Eller tills nu.

I sommar har de tydligen kommit ihop sig, de talar inte längre med

varann.

Och jag blir från vettet jävla tokfrustrerad!!

Om man kan stå på randen av en nervous breakdown så gör jag det

- dagligen.

Det är fan alltid nåt.

Det är som att allt som är tekniskt retas med mig.

Nu har jag i alla fall ringt ett samtal.

Om det inte kommer nån som KAN datorer väldigt snart så ligger

hela burken mycket risigt till.

För i ett tillstånd av raseri vet man inte vad man kan ta sig till :-)


Bra idag var min morgon & att jag äntligen fick min leverans från

Gymgrossisten.


Mina skolböcker har inte kommit.

Nu behövde vi dem inte under lektionerna då dessa baseras på att

ta anteckningar på det som vi går igenom på tavlan men vi ska ju

läsa i dem på fritiden.

Jag har faktiskt till och med fått läxa :-)

Haha, det är svinkul att bara säga det högt.

Bland annat så läser jag en A och B kurs i att starta & driva företag.

Med tanke på att jag startat och drivit en liten verkstad i snart 7 år

är det helt oacceptablet att kamma hem någonting annat än högsta

betyg.

Annars suger jag.


Träningen ikväll gick bra.

Har hittat en ny kärlek på gymmet.

Marklyft.

Har aldrig kört det tidigare, och jag har ingen aning om varför.

Det är ju en riktig stenåldersövning, eller "back to basic".

Det känns bra som fasiken att ta i med alla delar av kroppen på en

och samma gång.


Ikväll ska jag säga en sak till en person.

Kanske, om jag inte hunnit somna när/om han hör av sig.

Det är inte precis nåt jag ser fram emot.


I morgon är det familjemiddag hos farmor.

Det ser jag fram emot.

Jag ser också fram emot att ha en soft dag.

Ska bara jobba 09-12, sen gå en lång prom med Jonna & hundarna.

Jag ska även göra stan, vilket jag nästan aldrig gör, men nu är jag

i akut behov av lite nya varma kläder.

Hoppas lillsyrran kommer med & jyrar för det är länge sen vi två

gjorde nåt tillsammans.

Sen vid fyra blir det träning & bastu.

Längtar redan!




// Melinda


  


  





Ovido - Quiz & Flashcards