Alla inlägg den 25 september 2010

Av Melinda - 25 september 2010 19:58


 

Till och med små beslut kan kännas stora.

Det beror ju på vilken konsekvens de får.

 

I veckan har jag matat på en hel del på kontoret.

Jag är i bra fas.

En miss har jag gjort, och den är kanske inte så liten.

Jag har glömt att betala ut lön till mina två familjemedlemmar på jobbet.

När jag väl kom på detta var det tekniska störningar på Nordeas internet-

bank för företag.

Äsch då!


I fredags kväll blev det en prom kring stan och sen ett maratonsnack med

storasyster som bor i Amsterdam, Holland.

Vi pratar ordentligt ungefär en gång i månaden och då finns det ju en del

att säga så klart.

Spännande saker var på g i hennes yrkeskarriär dessvärre sa hon att de

troligtvis aldrig flyttar till Sverige igen.

Så ledsamt och tråkigt!

Jag hade hoppats på att ha dem i Stockholm inom två tre år ungefär.

Fast jag köper alla argument till varför.


Idag har jag jobbat butik och haft lite deeptalk med Robbe.

Uti livet, eller det var mest jag som snackade.

Det är så himla skönt med han att han är så mycket mera sig själv nu än

han någonsin varit.

Lugn men framför allt glad.

Å , nej vi är inte ihop och ska inte gemensamt flytta in i Månsbyn, va ja

vet ;)

Hörde att det sagts så av en person...som fiskar, lika mycket i vattnet

efter fisk som bland bekanta efter skvaller..  (ring mig ist!)


Efter jobbet blev det färgning av fransar & bryn med lillsyrran.

Det är någonting jag starkt kan rekomendera- ALLA - även honom.

Sanning.

Vi har tystnadsplikt, jag lovar :)


I em har jag & Rally vart hos Lollan på kaffe & blåbärspaj.

Rally & Owe är numera lika stora och kaninen visade hunden vem som

bestämmer i det där huset.

Jättekul att se dem busa tillsammans, springa runt & stampa och ha sig.


Nu har jag en kort pluggpaus, prov på måndag igen.

Jag myser av att vara hemma själv på min fritid.

Jag kan vara asocialast i stan när det vart mycket på jobbet & annat runt

omkring.

Jag tror vi surrar med 100 peroner på jobbet varje dag.

Man ska smidigt kunna bemöta en 16 årig tonårstjej, sen en dam i sina

bästa 85.

Efter det kommer trebarnsmamman på 40 och avslutas med snickar Börje

på hans årliga fotvård.

Detta är det absolut roligaste med jobbet, att hela tiden anpassa den

sociala våglängden efter personen framför dig, att få alla olika typer

av människor, men olika förutsättningar att känna sig trygga och bekväma

med just dig.

Antingen kan du detta eller så inte.

Det är en av få saker som jag uttalat faktiskt kan säga att jag är bra på.

Jantelagen - drop ded.

Jag äger!


På mitt skrivbord har jag en hiskeli massa grejjor.

Saker letar sig till min arbetsplats som ett plåster på mig hur mycket jag

än rensar.

Vissa saker hör ju till som Tippex, andra, så som ett strykjärn kanske ska

ha en bättre plats.

I morgon ska jag städa upppå kontoret om jag känner att jag hinner.

Beror på om det blir en tur utåt.

Det skulle i så fall vara en massa olika saker.

Kul, känslomässigt, skönt & nyttigt.

Det tar emot lika mycket som det lockar.

Om inte så för att säga hej till henne & spendera tid med vännerna.



// Melinda



  


  


  


  


  


 


   


   


   


  


   


   


   


     

Ovido - Quiz & Flashcards