Alla inlägg den 23 september 2010

Av Melinda - 23 september 2010 21:24


 

Detta har hänt:


Kylskåpet hemma hos hyresgästen går sönder.

Massa mat slängs & en felanmälan görs, det är sommar.

Vaktmästaren som kontaktats kommer förbi ett par gånger, tittar &

suckar, har alldeles för mkt just nu men sen...

Veckor blir månader.

Slutligen så lessnar hyresgästen på att få vänta att felet skall åtgärdas

samt att lyssna på diverse olika ursäkter och annat "Jadri Jadri" om sen

och senare.

Hyresgästen skippar denna gång mellanhänder & vänder sig direkt till

fastigetsägaren.

Via mail beskriver denne sin besvikelse över att det dragit ut på tiden

och berättar hur ekomomiskt & tidsmässigt påfrestande det är att bara

kunna handla för dagen.

Fastighetsägaren återkommer omgående och är helt ovetande om hela

ärendet, han blir även oerhört upprörd över hur hyresgästen behandlats.

Han lovar att det ska hända grejjer nu nu.

Redan efter nån dag kommer vaktmästaren.

Han måttar och svär.

Helvetes jävla skit, nu är det ju för fan fel mått på kylskåpet som är

beställt, nu måst vi ju satan å börja såga upp här.

Hyresgästen som befinner sig brevid säger till svar att det är ju ingenting

som vi kan göra någonting åt, det är ju eran grej.

Vaktmästaren är på väg ut när han vänder sig om och säger.....en sak

förresten, har du mailat min chef uti de här?

Hyresgästen svarar ja det har jag, för jag är less och det händer ju

ingenting, vi har fan varit utan kyl i tre månader och du har aldrig tid

och det är bara massa problem hela tiden.

ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVVE, HUR INNI HELLVETTE KAN DU GÅ BAKI

RYGGEN PÅ MIG JAG KOMMER JU FÖR FAN BLI AV MED JOBBET, FATTAR

DU VILKEN JÄVLA UTSKÄLLNING JAG HAR FÅTT AV MIN CHEF DIN IDIOT!!

Och så fortsätter en 20 minuter lång, hård och otrevlig diskussion där

hyresgästen får försvara sig gång på gång om varför denne tagit saken

i egna händer.

Hyresgästen förklarar bland annat att de skiter i fastighetsbolagets

interna kommunikationsproblem med leverantörer & underleverantörer,

att det kan ALDRIG bli deras problem!

De är kunden, punkt slut.

Hyresgästen har pga sveda & värk (vilket i det här fallet är att en av de

mest väsentliga delarna i ett boende inte har fungerat samt att kostnader

för mat ökat kraftigt under tre månaders tid) begärt ersättning av sin hyresvärd a´3000 kr.

Diskussionen vaktmästare/hyresgäst avslutas när vaktmästaren gapar

att de ska DÅ INT I HELLVETTE FÅ NÅGRA JÄVLA PENGAR, ALDRIG I LIVET,

sen smäller han igen dörren och förvinner utan adjö.


Detta är inte påhittat, det är de facto!

Får det gå till så här?

Fi fan vad jag önskar att jag hade varit den som stått där när flippen

kom, jag hade med glädje tagit en diskussion som man omöjligt hade

kunnat förlora.

Hade detta drabbat mig, jag säger bara....inte nådigt ettrig hade jag

varit, en dreglande bulldog i ansiktet på hela företaget från dag ett.'

Det finns bara en person som vet hur jag kan gå an när jag driver på

en sak, jag tror också bara samma person kan förstå att jag skulle bli

bli grym åklagare.

Inte så lång & skräckinjagande dock.. :)



Nu är jag supertrött...som vanligt den här tiden.

Nattis friends.



// Melinda


  

Ovido - Quiz & Flashcards