Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Fru & Fru Westring

Av Melinda - 24 augusti 2009 22:44


Hur ska en bra relation vara?



Måndagskvällen har spenderats hos mina vänner Åsa & Anna.


Åsa & Anna råkas äga en brorsa till min Rally, och var dessutom en del av mitt tokiga innebandylag, som för ett gäng år sen drog runt i norrbotten och mejde ner (det stod Åsa för) våra motståndare.


Vi var ett gäng supertajta tjejer som levde för innebandyn & varann.

Jag kan utan tvekan säga att tiden med laget var hittils den bästa tiden i mitt liv.

Att vara en del av en sån sammanhållning, en svetsad länk, gav en

oerhört stark känsla av att det var vi mot resten av världen.


Oavsett matchresultat var vi alltid vinnare.


Idag är Åsa & Anna gifta.


De är sambo sen flera år, de har bildat sin egen familj, Zezar och Algot.

De är precis lika mycket mina vänner nu som då -  innan jag visste.

De är precis likadana mot mig nu som då - fast de redan då visste.


En relation av kärlek baseras på precis samma ingredienser oavsett vem som ska ingå i den.


Jag vill också gifta mig.


Om jag i framtiden gifter mig med en man, och jag i det äktenskapet får äran att uppleva hälften av den respekten, tilliten & självklarheten som finns mellan Åsa & Anna så kommer jag vara mer än nöjd.


Kärlek uppstår mellan två personer.


Ibland blir det som med lagen om attraktion,  lika söker lika.

Inge fel i det.



 

//Melinda - Openminded








 
 
Anna

Anna

25 augusti 2009 06:37

Vad gullig du är! Tack! *kraaam*

http://jamenherregud.blogspot.com

 
Ingen bild

Meliinda

27 augusti 2009 12:23

Tack för att jag fick låna "Er" till mina memoarer :-) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards