Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Saknaden av

Av Melinda - 28 augusti 2009 00:37


Den kommer alltid oanmäld.


Det har gått ett tag nu.

Ur ett tidsperspektiv över mitt liv, har det bara passerat sekunder, men det känns som en evighet.


Dagar har blivit veckor och veckor har blivit månader, sen plötsligt en morgon kommer den, lika stark som en Tsunami.

Överväldigad drivs jag med i en våg av minnen.

Oförmögen att låta bli kommer saknaden.


Jag accepterar den nu, jag vet att det går över.

Jag låter den ta sin tid, den sänker mig inte, och oftast lika hastigt som den kom har den släppt sitt grepp.


Jag hittar tillbaka till mitt Jag, kliver upp och går vidare, med vetskapen om att vi säkert möts igen, jag & saknaden.

Saknaden av ett liv, en människa och en vana.



// Melinda 






 
 
Jenny S.

Jenny S.

29 augusti 2009 16:54

Varför tävlar inte DU i fitness med den där kroppen?? Såg på bilderna nere, det är ju klart fitness klass! Bra skrivet btw! /Jensi

http://www.jensi.blogg.se

 
Ingen bild

Melinda

29 augusti 2009 19:02

Till Jenny! Tack för den fina komplimangen, jag måste poengtera att bilderna är inte från min dagsform utan från sommaren för två år sen när jag deffat en del. Ville testa och se om jag kunde :-) Det var en rolig och givande utmaning. Jag har lekt med tanken om tävling men det har alltid stannat vid en tanke....än så länge iaf :-) //Melinda

 
Ingen bild

Marris

26 augusti 2011 07:12

Visst är det märkligt, det finns personer vi haft i våra liv, som vi aldrig slutar sakna...? Att bära omkring på den saknaden, kan vara jobbig, men också en påminnelse om det som varit...

Melinda

29 augusti 2011 13:42

Där kommer styrka kontra svaghet in igen.
Det är inte heller självklart en svaghet att sakna någon man förlorat, trots tid.
Saknaden säger att man haft någonting som sedan fattas en, inte konstigare än så =)
Jag skulle vara glad om jag var saknad hos någon.

// M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards