Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Radikala beslut

Av Melinda - 29 november 2009 19:20


 

Den här helgen förra året kapade jag av mitt långa hår.

Jag hade lika gärna kunnat raka mig helt, för känslan

jag sökte var att jag tagit ett radikalt beslut i mitt liv.

 

Nu gjorde jag ju inte det utan nöjde mig med ett rejält klipp,

och det gav precis det jag ville.

Någonting nytt var tvungen att hända, jag var sökande, tärd

på sitsen mellan två stolar, den ena pest och den andra kolera.


I år har den här helgen varit kryddad av harmonie och stabilitet.

Jag har inte längre ett behov av att visa mig själv att jag kan.

Jag är utvilad, glad att vara hemma, uppskattar min vardag så

som den i slutändan har blivit.

Jag ser fram emot en mycket hektiskt jobbvecka som jag kommer

tackla med ro i själen.


Skyltsöndag gick av stapeln på ett lysande sätt.

Jag och Sandra jobbade till 02 i går natt och

resultatet är klockrent, arbetsglädjen likaså.







// Melinda


  


  


  


  

 
 
Ingen bild

Lovis

29 november 2009 19:44

Du är en enastående kvinna Mel

 
Ingen bild

Big Sis

30 november 2009 00:02

Cool Råtta! Lila är precis hans färg! ;-)

 
Anna B

Anna B

30 november 2009 20:57

Hej hej!
Har suttit och tittat på dina bilder och läst dina inlägg om din resa! Låter ju underbart. Jag och Anders har funderat på att åka till Mexico under våren, något du rekommenderar? :) Jag har allt ett par fördomar om Mexico, typ att när man väl tar sig in tar man sig inte ut, haha!
Hoppas allt är bra och att inte jetlagen påminner sig allt för mycket! (Vill även skriva att du är en VÄLDIGT duktig skribent)

http://www.annabergman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards