Alla inlägg den 11 september 2009

Av Melinda - 11 september 2009 21:37


 

Jag drar en suck av lättnad.


Jag har just gjort ett månadsavslut i mitt företag, i vanlig ordning har jag

konterat alla verifikat och fyllt i de tillkommande rapporterna.

Man stänger en månad, öppnar en ny och på pappret fram för sig är det väldigt

tydligt att dagarna som vi lever försvinner bort i en rasslande fart.


Man kan känna lycka på olika sätt.


Oftast förknippas känslan av att vara lycklig med pengar, kärlek eller

andra relationer.

I mitt fall har det just idag uppstått en nästan euforisk känsla av något som kan

liknas med lycka utan att alls ha med en mänsklig relation att göra.


Saker i min värld som företagare och arbetsledare har börjat fall på plats.

Det är ett ständigt lärande och jag har börjat inse både ett och annat.

Jag besitter just nu en arbetsglädje som är enorm, jag har så mycket jag vill uträtta.

Lusten av att bara få genomföra en massa saker på jobbet gjorde att jag inte

alls ville gå hem därifrån ikväll.


Men jag inser mina begränsningar, klappar mig på axeln, tackar för idag & åker hem.

Som sällskap i soffan (förutom Rally) efter en riktigt trevlig vecka har jag en av mina favoriter….




// Melinda - på G!



 

   


Ovido - Quiz & Flashcards