Alla inlägg den 13 september 2009

Av Melinda - 13 september 2009 21:28

 

Det är i motvind & inte i medvind som en drake stiger.

 

I ett steg att lämna en del av mitt förflutna bakom mig har jag idag gått igenom,

tagit in och rensat upp bland det gamla.

Det är en känslomässig berg & dalbana att läsa alla brev, se alla skrivna kort och

titta på de hundratals fotografier som speglar ett liv som jag har levt.


Resan börjar när jag just skulle fylla femton, och slutar strax innan min 30-års dag.

Med så mycket tid i bagaget behöver jag ibland stunder när jag sätter mig ner och

möter det som är jobbigt och svårt.


Jag har i alla fall kommit väldigt långt.

Så långt att jag ärligt kan säga att det ställe där jag bor faktiskt är mitt hem.


I övrigt så började söndagen med en riktigt lång & härlig promenad med

efterföljande brunch, mycket trevligt.

Efter 5 dagars helvila från allt vad fysisk aktivitet heter känner jag mig

superfräsch & lätt i kroppen.

Träningssugen?...Dunder!


Veckan som kommer ska bli en utmaning, som så mycket annat här i livet.

Hur klok och hur mycket svar på allt kommer jag väl inte att ha i framtiden…;-)



// Melinda 



  


  


  


  



Ovido - Quiz & Flashcards