Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Pust & stön!

Av Melinda - 13 september 2010 20:52



 

Min största rädsla.
Att aldrig bli hel igen.
Sarek.
  
Just nu känner jag absolut inte att det är självklart att jag fixar det.
Pluggandet, suck!
Fast jag behöver bara ägna en tanke på min storasyster så vet jag att
om jag gör mitt hälften så bra som hon gör sitt så kommer jag undan
med bravur.
Hon är en inspirationskälla, no doubt.
I vilket fall så har jag lärt mig mer på tre veckor än på flera år och det
är inte bara ett måste utan en kunskap som jag gärna bär då jag finner
allting högst intressant.
 
Val till helgen.
Den som inte flyttar sitt arsle till vallokalen och röstar kommer jag
blankt att se ner på å det grövsta.
I en demokrati är det våran SKYLDIGHET att rösta.
Medbestämmandet bygger på att vi väljer att delta.
Jag blir allvarligt oroad över en speciell målgrupp - unga killar, som ser

valet som nåt man lika gärna kan skita i.
" jag är inte insatt" är ju en vanlig fras man får höra när valsnackande
kommer på tal, och missförstå mig inte, jag tycker det är lika boring
som alla andra, men det är inte för mycket begärt att vi en gång vart
fjärde år då faktiskt "sätter oss in" i vad fasiken vi själva vill med vårt
gemensamma samhälle.
Man kan ju för att förenkla det börja med att bestämma vad man vill
för sig själv och den egna livssituationen.
Alla har åsikter, och att inte rösta är ingen protest, att rösta blankt är
däremot en rungande protest.
Så jag hoppas ni är med på söndag.
 
Idag har jag bytt gymträningen mot en helt magisk kvällspromenad.
Jag är glad att jag helt villkorslöst kan rucka mina planer när annat
dyker upp.
Det har inte alltid varit så.
Jag läste själv ett blogginlägg som söta Emma hade skrivit för en tid
sen.
Hennes ord var lika mycket mina.
Det är skönt att veta att man till och med i de mest ensamma stunder
ändå aldrig är helt själv.
Alla har sitt kors att bära.
 
Så...Idol i morgon.
Det kan bli det första och sista program jag ser av serien i år.
Jag ska i alla fall absout inte missa det.
For a good reason.
 
Jag vill vandra Kungsleden.
Jag vill, jag vill, vem kommer?
Inte just nu, nästa höst kanske.
 

// Melinda
 

  


  


  


  


  

 
 
Ingen bild

Big Sis

13 september 2010 22:04

Sven och jag är på! Kungsleden alltså (fast kanske inte hela, den är ganska lång...). Vi hade faktiskt funderat på det för denna sommar, men nu blev det ju Kina istället. När börjar vi planera? ;-)

Melinda

14 september 2010 08:08

Åhhh vad kul!! Vi måste börja planera omg så man har nåt att se fram emot :-) Ja den är ju 40 mil ungefär men man kan välja att gå mera flackt eller kuperat men det hinner vi kika på. Saknar Er!! Love

 
Ingen bild

Madde

14 september 2010 06:47

Klart du fixar det, du är en stor inspirationskälla =)

Melinda

14 september 2010 08:08

Tror du ?! Tack snälla Madde =) // Melinda

 
Ingen bild

Marris

14 september 2010 13:22

Nyfiken. Vad pluggar du för nåt?
Oavsett vad, så kommer det att gå galant :))

Melinda

15 september 2010 10:29

Åh, tack! Det är ingenting märkvärdigt alls, läser upp en massa betyg på komvux bara :)
// Mel

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards