Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Rocky Road

Av Melinda - 15 september 2010 11:27


 

Jag saknar tryggheten.

Känslan av att allt ordnar sig.

Fotfäste.

 

Igår berättade Lina som jobbar hos mig att hon flyttar till Stockholm med

sin kille som inte vill bo här. 

Älskade lilla Lina, det är en stor förlust och det ger mig en hel del problem

att lösa.

Hur det än är önskar jag henne all lycka.

Redan igår ringde en salongschef från stockholm och skulle ha referenser

på "min" tjej.

Surt kändes det, som fan, med jag kunde ju naturligtvis inte mer än ge

henne all cred hon förtjänar.

Så nu är det jag och Blad kvar.

Jobbet med att hitta en ersättare till Lina får vänta för jag har helt enkelt

inte den tiden just nu.

Någon större förhoppning att hitta en hudterapeut har jag inte men inom

kort måste jag ändå finna den där rätta personen som jag kan lära "allt

jag kan" i åtminstonde butiken.

Jag och Sandra är otroligt sårbara just nu när vi ska klara hösten och ev

till och med vintern på två.

Vi får absolut inte bli sjuka till exempel.


Tips på den där superduktiga tjejen med en säljande personlighet som

gillar att lära sig och att ha kontakt med människor, emottages gärna.

( melinda@hudverket.se  )


Annars då?

Idag har jag träff med gamla gänget.

Det kommer blir en riktigt mysig kväll.

Vi ska mötas upp på TC där vi ska köra ett alldeles eget spinningpass

efterom Lotta strax blir instruktör och hon vill använda oss som försöks-

kaniner ;)

Sen dusch, bastu & uppsamling hos Anna för mat och snack.

Längtar.


Igår på spinningpasset tog jag ut mig till mitt max.

Jag är helt säker på att jag under den sista låten nådde höjden av den

puls jag överhuvudtaget kan komma upp i & jag låg där i flera minuter.

Natten har passerat i feber och frossa som jag alltid får när jag lyckas

pressa mig själv till gårdagens nivå.

Det känns i kroppen idag.

Jag klarade på vippen av att svara på ett mess jag fick när jag lagt

huvudet på kudden, jag tittade på klockan och är säker att jag somnade

innan kvart i tio, helt färdig.


Jag ska strax äta lunch och sen gå ut med Jonna & hundarna OM de små

nu går med på att sticka huvudet utanför dörren i det här vädret.




// Melinda




  


  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards