Direktlänk till inlägg 23 september 2010
Detta har hänt:
Kylskåpet hemma hos hyresgästen går sönder.
Massa mat slängs & en felanmälan görs, det är sommar.
Vaktmästaren som kontaktats kommer förbi ett par gånger, tittar &
suckar, har alldeles för mkt just nu men sen...
Veckor blir månader.
Slutligen så lessnar hyresgästen på att få vänta att felet skall åtgärdas
samt att lyssna på diverse olika ursäkter och annat "Jadri Jadri" om sen
och senare.
Hyresgästen skippar denna gång mellanhänder & vänder sig direkt till
fastigetsägaren.
Via mail beskriver denne sin besvikelse över att det dragit ut på tiden
och berättar hur ekomomiskt & tidsmässigt påfrestande det är att bara
kunna handla för dagen.
Fastighetsägaren återkommer omgående och är helt ovetande om hela
ärendet, han blir även oerhört upprörd över hur hyresgästen behandlats.
Han lovar att det ska hända grejjer nu nu.
Redan efter nån dag kommer vaktmästaren.
Han måttar och svär.
Helvetes jävla skit, nu är det ju för fan fel mått på kylskåpet som är
beställt, nu måst vi ju satan å börja såga upp här.
Hyresgästen som befinner sig brevid säger till svar att det är ju ingenting
som vi kan göra någonting åt, det är ju eran grej.
Vaktmästaren är på väg ut när han vänder sig om och säger.....en sak
förresten, har du mailat min chef uti de här?
Hyresgästen svarar ja det har jag, för jag är less och det händer ju
ingenting, vi har fan varit utan kyl i tre månader och du har aldrig tid
och det är bara massa problem hela tiden.
ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVVE, HUR INNI HELLVETTE KAN DU GÅ BAKI
RYGGEN PÅ MIG JAG KOMMER JU FÖR FAN BLI AV MED JOBBET, FATTAR
DU VILKEN JÄVLA UTSKÄLLNING JAG HAR FÅTT AV MIN CHEF DIN IDIOT!!
Och så fortsätter en 20 minuter lång, hård och otrevlig diskussion där
hyresgästen får försvara sig gång på gång om varför denne tagit saken
i egna händer.
Hyresgästen förklarar bland annat att de skiter i fastighetsbolagets
interna kommunikationsproblem med leverantörer & underleverantörer,
att det kan ALDRIG bli deras problem!
De är kunden, punkt slut.
Hyresgästen har pga sveda & värk (vilket i det här fallet är att en av de
mest väsentliga delarna i ett boende inte har fungerat samt att kostnader
för mat ökat kraftigt under tre månaders tid) begärt ersättning av sin hyresvärd a´3000 kr.
Diskussionen vaktmästare/hyresgäst avslutas när vaktmästaren gapar
att de ska DÅ INT I HELLVETTE FÅ NÅGRA JÄVLA PENGAR, ALDRIG I LIVET,
sen smäller han igen dörren och förvinner utan adjö.
Detta är inte påhittat, det är de facto!
Får det gå till så här?
Fi fan vad jag önskar att jag hade varit den som stått där när flippen
kom, jag hade med glädje tagit en diskussion som man omöjligt hade
kunnat förlora.
Hade detta drabbat mig, jag säger bara....inte nådigt ettrig hade jag
varit, en dreglande bulldog i ansiktet på hela företaget från dag ett.'
Det finns bara en person som vet hur jag kan gå an när jag driver på
en sak, jag tror också bara samma person kan förstå att jag skulle bli
bli grym åklagare.
Inte så lång & skräckinjagande dock.. :)
Nu är jag supertrött...som vanligt den här tiden.
Nattis friends.
// Melinda
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 | 5 |
|||||
6 | 7 |
8 | 9 |
10 |
11 | 12 |
|||
13 | 14 |
15 | 16 | 17 |
18 |
19 | |||
20 |
21 | 22 |
23 | 24 |
25 | 26 |
|||
27 |
28 | 29 |
30 |
||||||
|