Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Att vila sig iform.

Av Melinda - 28 september 2010 19:06

 
Det känns som att jag är på väg att bege mig till
uppkörningen varje gång.
Som att allt står på spel - min framtid & m
in frihet.
 
Söndagen innehöll en riktigt lång promenad.

Hittade ett fint ställe längs älven vid Tullars, en gömd skatt.

Sen betade jag av ett par timmar på kontoret och avslutade kvällen med

ett gym & spinningpass.

Första träningen på 11 hela dagar.


Igår när Lollan slutade tog hon med sig Rally hem.

Jag blev hundledig och drog senare upp och tränade.

Det blev ett skönt gympass som kändes riktigt bra, för att avsluta den

dagen med en middag på Vikingen.

Våran sista "gathering" innan Lina åker.


Idag har jag haft koffeinförgiftning eller nåt för jag har inte riktigt varit

mig själv.

Det har känts som att jag haft nåt på mitt ena ögonlock som suttit där

och gjort det tungt, kan inte förklara men jag har inte på länge, varit så

trött i ögat, bokstavligt talat & bara i det ena.

Skumt, ja ni hör ju.


Linda kom på en morgonvisit.

Jag hade önskat att vi haft en halvdag minst.

Har frågat Robbe om han går med mig på galan till helgen.

Han har ju koll på skjortor, kostymer & sånt.

Verkar inte vara alla killar som har kläder för galor och finare middagar.

Nu är det ju inte bara därför jag vill gå med han, det är ju för att jag vet

att det skulle bli trevligt åxå.

Jag vet inte varför det är så att man inte vill "gå själv" med flera andra

par.

Även fast de är dina vänner och du känner dig hur bekväm som helst i

deras sällskap så är det ändå lite småtrist att vara den där, hjul fem.


Ikväll blir det ingen träning.

När man bränt av två bra pass efter en period av vila så har man en allmän

träningsvärk i de flesta delarna av kroppen.

Å är det nåt jag lärt mig genom år av träning så är det att vilan är precis

lika viktig som träningen.

För resultat, det vill säga.



// Melinda



  


  


  


  


  


  


  


  






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards