Alla inlägg under september 2010

Av Melinda - 11 september 2010 11:46


 

Evigt tassande kring het gröt.

En in, en ut.

 

Igår kväll när jag kom hem var jag helt slut.

Veckan har haft ett högt tempo, jag har gjort mina åtaganden, bockat av

alla måsten och är allmänt nöjd, so far.

Jag har tränat måndag, onsdag, fredag och i morgon söndag blir det ett

pass med Ante igen.

Det är svårt att förklara för den som inte vet hur det är, att man inte

orkar göra nåt avancerat en fredag kväll när man har stigit upp tidigt alla

dagar, jobbat som fan, tränat, fixat och donat.

När man kommer hem på kvällen, har tränat & käkat efter att ha vart

igång i ett kör, sen halv sju så vill kroppen vila.

Om det sen har att göra med att jag inte längre är 20, förmodligen.

Min kropp kväver återhämtning.

Dessutom går jag på penicillin just nu, och jag tänker inte motarbeta den

läkande effekten med att dricka eller inte lyssna på mig själv.

Vore urdumt.

Så nä, det blir ingenting annat en lugnet själv denna helg.


Just nu är vi på jobbet, Akilles är med oss idag, kanske hela kvällen och

natten, om Jonna väljer att gå ut ikväll.

Nästa helg då blir det i alla fall "Ladies Night" på B4/Valhall och då ska jag

och mina girls representera.

Om nu Sandra eller Lina läser det här så har jag ju inte hunnit dra all info

ännu, sorry, berättar sen.

Det förändrar inte våra renovering eller middagsplaner, däremot kan det

bli en och annan Cosmopolitan, på min bekostnad ;) 


Stoffe har ställt upp som fasiken på mig i veckan.

Det betyder multum.

Att ha någon som hjälper till när man själv inte förmår är att få lätta en

tung börda från sina axlar. 


I helgen ska jag baka muffins efter ett recept från en träningskompis.

Ser mest fram emot ätandet, men man måste ju ta sig igenom själva

görandet också.


 

Ha en underbar helg ni som av olika anledningar ids läsa min blogg =)







// Melinda




  


  


  


Av Melinda - 8 september 2010 21:27


 

            Fear surrounds me like a fence, I wanna break free.

                  Wild horses, I wanna be like you  - run free.

                                       Natasha Bedingfield - Wild horses

 

Jag mår skit just nu.

Tur jag inte fick besök ikväll, för jag hade vägrat att öppna dörren.

Min mage är långt ifrån okey.

Ett exempel är att jag kan äta vad som helst, NÄSTAN alltid.

Men si så där en gång på 50 tål den ingenting alls och det finns inget

mönster eller någon förklaring.

Det kan vara ett äpple, lax, ost, köttbullar, vatten, eller precis vad som

helst.

Ikväll var det protein.

Samma protein som jag drickit i flera år, som jag druckit tidigare idag

utan problem men just denna gång så går det helt enkelt bara inte.

Reaktionen kommer blixt.

Tar max 10 minuter sen sväller magen upp till en ballong och det sliter

& drar i huden som spänns ut mot sin vilja.

En stark känska av olust infinner sig.

Jag kan visuellt se mig själv vara i typ 5:e månaden :/


Idag har jag svävat mellan liv och död på skalan av hur nervös man kan

vara när jag i morse inser att hela mitt år 2010 inte längre finns kvar i

datorn.

Jag försöker tänka klart & ta det lugnt meddans jag ringer in en expert,

som under en halvtimme kliar sig i huvudet & suckar oroande, tills hon 

finally får ett genombrott och filerna hittas.

I en dator kan saker tydligen "hoppa fel".

Siffror och bokstäver kan vandra ut från ett ställe, en mapp, för att

äventyrligt ta sig ann nya marker under andra flikar.

Man kan säga att mitt år haft bortamatch men som vi alla vet, borta

bra men hemma bäst ;)

Back on track!!

Händer sånt här för att man ska uppskatta att solen går upp och känna

att livet faktiskt leker, i jämförelse med...??!

Puhhh.


Jag har vart & spelat fotboll efter jobbet, duellerat, one on one.

Jag är bort dribblad men kul var det.


Träningspasset med Ante ikväll var givande.

Jag skakar.

Det tackar jag för, i morgon gnäller jag istället :-)




// Melinda




  



  

Av Melinda - 6 september 2010 21:39


 

Jag kommer behandla dig precis som du vill att jag ska.

Det vill säga, som du behandlar mig.

 

Idag har jag levt ett underbart liv.

Jag är 100 % nöjd med alla mina prestationer.

Dagen började på ett ypperligt sätt genom att jag som planerat kom i tid till

mitt nya yrkesliv.

07.45 @ work, SHARP!


Jag har gjort min skola, ringt de samtal jag har behövt, bokat annonsplatser,

planerat en aktivitet, stämt av mailen &  bokfört nästan hela augusti!

Detta är klart godkännt, alla kategorier.


Efter jobbet blev det ett längre träningspass, och det var som hittat att få

runda av dagen med att totalt tömma skallen på alla siffror, debet & kredit.


Man kan säga att måndagen flytit på i samma harmoniska anda som den

gågna helgen gjort.

Jag har lagat mat i stora lass, fyllt frysen med lax, planerat & grejjat på.

Allt för att underlätta livet & minska nivån av stress i min vardag.

Det är ju trots allt de simpla dagar som flyger förbi, som är själva livet.

Jag strävar efter balans i mitt.


Efter en dag i 100 knyck är det dags för mig att släcka lampan.

Idag var en bra dag, i morgon är en helt ny.




// Melinda



  


  


 


  


    





Av Melinda - 4 september 2010 11:12


 

To blind to see,

but In the end - It´s gonna be me.

 

Två fria timmar då jag fick göra precis vad jag ville igår eftermiddag.

Då väljer jag att smita in i en mörk & enslig spinningsal på TC, och

med egen musik, tyst som en mus bränna iväg 30 minuter i egen regi.

Att själv få välja de låtar som får min kropp att pumpa ut mängder av

adrenalin - vilken lycka!


*Michael Jackson                 -  They don´t care about us

*N Sync´                             -  It´s gonna be me.

*Agnes                                -  On and On

*Heat                                  - 1000 miles

*Jason Derula                      -  In my head

*La Bouch                            -  In my life

*Cascada                             -  Ready for love


Efter den grymma uppvämningen blev det gymmet en sväng sen den

efterlängtade bastun.

Det var alldeles för länge sen!

Jag älskar verkligen bastubad.


Middagen hos min farmor i går kväll var supermysig.

Maten var som alltid top of the line och i vanlig ordning kommer man

hem proppmätt ++  


Jag har gett tjejerna mina på jobbet ett uppdrag.

De ska få ta fram sin kreativa sida och skapa fritt.

Uppdraget kommer av att jag försår att delaktighet ger en känsla av

att känna sig viktig.





// Melinda



  


  



Av Melinda - 2 september 2010 22:03

 

Om detta kommer att fungera i praktiken kan det betyda att en

helt ny värld öppnar sig.


Alltså, vad är det för jävla fel?!

Är jag dömd att förevigt ha problem med kommunikationen.

Datakommunikationen.

Allt tekniskt på mitt office har fungerat perfekt i sammanlagd en

vecka på ett år.

Där i mellan har det mest strulat med det ena och det andra.

Nu är problemet ett större frågetecken än någonsin och jag saknar

genast tiden då jag hade en tekniker på en armlängs avstånd jämt.

Situation :

På övre plan i receptionen finns en dator och även våran router.

Som jag fattar det är det alltså den som ger oss uppkoppling.

Downstairs, på mitt kontor har jag en trådlös mottagare i form av

ett USB minne som jag alltid har ipluggad i min dator.

Dessa två har varit goda vänner och signalen mellan dem har funkat

lysande under en väldigt lång tid.

Eller tills nu.

I sommar har de tydligen kommit ihop sig, de talar inte längre med

varann.

Och jag blir från vettet jävla tokfrustrerad!!

Om man kan stå på randen av en nervous breakdown så gör jag det

- dagligen.

Det är fan alltid nåt.

Det är som att allt som är tekniskt retas med mig.

Nu har jag i alla fall ringt ett samtal.

Om det inte kommer nån som KAN datorer väldigt snart så ligger

hela burken mycket risigt till.

För i ett tillstånd av raseri vet man inte vad man kan ta sig till :-)


Bra idag var min morgon & att jag äntligen fick min leverans från

Gymgrossisten.


Mina skolböcker har inte kommit.

Nu behövde vi dem inte under lektionerna då dessa baseras på att

ta anteckningar på det som vi går igenom på tavlan men vi ska ju

läsa i dem på fritiden.

Jag har faktiskt till och med fått läxa :-)

Haha, det är svinkul att bara säga det högt.

Bland annat så läser jag en A och B kurs i att starta & driva företag.

Med tanke på att jag startat och drivit en liten verkstad i snart 7 år

är det helt oacceptablet att kamma hem någonting annat än högsta

betyg.

Annars suger jag.


Träningen ikväll gick bra.

Har hittat en ny kärlek på gymmet.

Marklyft.

Har aldrig kört det tidigare, och jag har ingen aning om varför.

Det är ju en riktig stenåldersövning, eller "back to basic".

Det känns bra som fasiken att ta i med alla delar av kroppen på en

och samma gång.


Ikväll ska jag säga en sak till en person.

Kanske, om jag inte hunnit somna när/om han hör av sig.

Det är inte precis nåt jag ser fram emot.


I morgon är det familjemiddag hos farmor.

Det ser jag fram emot.

Jag ser också fram emot att ha en soft dag.

Ska bara jobba 09-12, sen gå en lång prom med Jonna & hundarna.

Jag ska även göra stan, vilket jag nästan aldrig gör, men nu är jag

i akut behov av lite nya varma kläder.

Hoppas lillsyrran kommer med & jyrar för det är länge sen vi två

gjorde nåt tillsammans.

Sen vid fyra blir det träning & bastu.

Längtar redan!




// Melinda


  


  





Ovido - Quiz & Flashcards