Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Melinda - 18 augusti 2010 10:42



 

If I were a boy,

I think I could understand,

How it feels to love a girl,

I swear I´d be a better man.

 

Jaha då har jag fått damma av gamla Bettan som stått i cykelförrådet.

På lunchen ska jag rulla upp henne på service för sen är det hon och jag

som kör.

Jag är nämligen billös.

Jag har inte riktigt förstått vidden av att min totala frihet är inskränkt.

Fast nu intalar jag mig att det kommer gå bra tills jag hittar en ny bil

som jag vill ha.

Andra som jag känner har varken bil eller körkort och dem klarar ju sig

så jag som gillar att röra på mig och vara igång borde väl också fixa ett

liv (eller en övergående kort period) utan ett rullande motorfordon.

Vilken miljökämpe jag har blivit helt omedvetet :-)

Livet kräver numera lite extra planering eftersom tiden som kommer att

spenderas på att förflytta mig från olika punkter kommer ta betydligt mer

tid.


Igår bakade jag.

Lugn nu, det var en kakmix, man hällde bara i vatten och smör.

Halleluja för snabba saker, är bara att skaka & baka nu för tiden.


På söndag kommer Julien hem från sin campingtrip i Europa.

Han har vart ute med morfar (min pappa) sen före midsommar fram tills

nu på fredag.

De har tältat sig igenom Grekland, Croatien, Tyskland med mera, och om

de inte ändrat resrutt under tidens gång, har de tagit vägen upp genom

Makedonien.

Tydligen har grabben träffat massa kompisar som han tvingats öva sin

engelska tillsammans med och han har även knutit band med nån kille i

hans ålder som inte alls kunde prata på engelska.

Pappa sa att dom lekte hur bra som helst genom att kommunicera med

det enda språk som är gemensamt för alla nationaliteter - kroppsspråket.

Jag har saknat honom.


Det har blivit mycket hemma/soffahäng de sista dagarna så ikväll ser jag

fram emot att CYKLA mitt arsle upp på gymmet :-)

Men nu måste jag fortsätta stöka på här på jobbet.




// Melinda



  


  


  


  


  




Ovido - Quiz & Flashcards