Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Melinda - 25 augusti 2010 21:39


 

Hon gav mig just en sak att tänka över riktigt noga & väl.

Jag gör ingenting halvdant, så ska jag så blir det - all in!

 


Jag insåg just att mina tre sista dagar har sett ut väldigt lika i det stora

hela.

Idag som de andra dagarna denna vecka har jag slutat baki 6, knallat upp

och tränat, gymmat rygg & mage, gått ner till syrran och ätit middag med

familjen.

Jag sa just till mamma att jag helst alltid ville ha det så här, vilken dröm!

Hundpassning, mat på bordet, nära & kära, vad mer kan man möjligtvis

önska?


Att som tjej jobba på en skönhetssalong (fast jag gillar inte just den

benämningen av min verksamhet) är lite som att en kille jobbar på Ferrari-

butiken och får ta hem vilken bil han vill varje dag efter jobbet, han får

även provköra alla nya modeller som kommer när som helst under arbetstid.

Så idag sista timmen på jobbet färgade Sara mitt hår, en hyffsat fin förmån

på jobbet bland alla andra fördelar vi har lyckan att ha.


På Lördag vankas det kräftskiva hos Linda & Danne.

Det ska bli skitskoj, men jag kan ju genast se mig i stjärnorna om nån vit

helg, så enkelt är det ju.

Nåväl, jag blev glad att höra att Robert blivit bjuden för då har jag ju min

plus en klar, som hittat!

Dagarna fram tills dess ska få fortsätta i samma lunk, träning im kväll,

pass kl 20, gymmet innan.

Middag i vanlig ordning fast i morgon ska jag nog sova över hos lillsyrran.

Julien frågade mig ikväll om jag inte kunde stanna och sova på hans bädd-

soffa, så kunde vi lyssna ljudbok tillsammans innan vi somnade.

Det är inte allt för ofta som han vill hänga med moster nu när han börjat bli

stor så man får ta tillfällena i akt.

Det skulle i alla fall vara sypermysigt!


Mamma har slutat röka, sen två månader.

Jag är mäkta stolt!

Hon var STOR rökare innan och nu säger hon att det gått mycket lättare än

hon föreställde sig.

Beslutet hade legat och grott i två år.

Man kan säga att hon var redo.





// Melinda



 


  


  


  


Ovido - Quiz & Flashcards