Direktlänk till inlägg 20 september 2009

En lång söndag!

Av Melinda - 20 september 2009 20:25


 

Söndagar KAN vara de bästa dagarna!

I alla fall om man inte druckit dagen innan...


Började dagen, efter alldeles för lite sömn med att stiga upp kockan sju.

SJU alltså!


Hämtade upp Julle och hängde med han på hockeyträning uppe på Ishallen.

Han är minst sagt en riktig fighter.

De flesta av de andra ungarna hade bra mycket mera skridsko/puck vana än

honom, men som han kämpade sig genom övning efter övning.

Med ett leende på läpparna upp efter varje fall.


Jag kan med värme i hjärtat säga att jag är riktigt stolt över grabben!


Efter träningen tog jag och Rally en prom runt Rammelbergsspåret i ett

väder som ingen vaken människa den tiden kan göra annat än att le åt.

Topp tio av alla morgonpromenader sen i våras.


Frukosthandling och sen mat och kaffe hemma.

Även hunnit med att svänga in på jobbet och tvätta handdukar.


Kvällens spinningpass var super.

Tack vare mig själv, min inställning & Hanna J!

Jag hittade ”det” som man faktiskt inte alltid gör.

När huvudet är med och pratar ihop sig med benen.

När det finns hur mycket ork och vilja som helst.

Tillfredställelsen efter ett sådant pass är energi för resten av kvällen.

Ibland önskar jag att jag kunde dela med mig av känslan till dem som inte

förstår.


Ikväll har jag lagad mat & planerat veckan som kommer, känner att det

måste hända en del, fattas fortfarande några pusselbitar i mitt arbete.

Väntar fortfarande svar från en eventuell leverantör, måste ta diverse små

& stora beslut.


Nu blir det en sista lillprom med Rally, tror vi ska gå och titta på hus.

Det är faktiskt ett ganska roligt nöje, man filosoferar, fantiserar & planerar.


Overand out!



//Melinda


  


  


  


  


  


  


  

 
 
Hanna J

Hanna J

20 september 2009 23:03

Tror inte att jag hade så mycket med att det gick bra på passet och göra! =) Du kör då stenhårt alltid! /Hanna J

http://www.junttikkan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards