Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Ett litet projekt

Av Melinda - 24 september 2009 21:47


 

Jag - en giftaskvinna :-)

Jag är visserligen inte så bra på att laga mat men jag kan sy!


I veckan har jag påbörjat ett hemmaprojekt som innebär att jag ska sy

för nästan första gången.

Jag har väl sytt där hemma nångång eller i skolan, men jag hade mest

träslöjd på den tiden så det känns verkligen som premiär.

Jag håller på att fixa en gardin till mitt kök, och det är inte helt lätt kan

jag lova.

Har vid två arbetstillfällen nu kommit så långt som ungefär till hälften...


På jobbet idag fick vi våra nya, superfina Profiljackor.

Det bästa med det var endå att de andra tjejerna var lika nöjd med dem

som jag.

De ska ju vara mina levande reklampelare så det är ju bäst om jackorna

kommer användas flitigt.


Jag väntar med spänning på en skiva med bilder från en fotografering

hos duktiga Phanteon som jag & Rally var på i söndags.

Mina väggar i min lägenhet är lika kala nu som när jag flyttade in, men

jag hoppas verkligen att vi har gjort oss tillräckligt bra på bilderna så att

de tål att vägghängas.

Kanske Kanske :-)


Efter en stillasittande, godisätande kontorsdag har jag vart på ett av de

tuffare spinningpassen hittils.

Jag älskar verkligen de här riktiga högpulspassen där jag hela tiden ligger

på gränsen av vad jag klarar av.

Ur förbränningssynpunkt är det inte det bästa att ligga och maxa pulsen men

då jag inte strävar efter att bränna, utan att öka lungkapaciteten och träna

våran viktigaste muskel - hjärtat - så är dagens tuffa intervaller precis det

rätta.


Jag blir glad när jag läser på Facebook hur många det är som är ute och

promenerar så här på hösten.

Jag har ju alltid uppskattat det, men nu verkar fler ha insett hur skönt det

är att komma ut nu när luften är så klar.

Färgerna är ju ett skådespel för sig som inte bör missas. 


I morgon är det sista dagen på arbetsveckan, igen.

Det var ju faktiskt fredag alldeles precis just nyss.

 



// Melinda




  


  


  


  

 
 
Jennie

Jennie

27 september 2009 10:51

Vad roligt att läsa, detta med att sy har jag haft en tanke på att börja med också, för första gången sedan syslöjden i skolan ungefär...har alltid velat knåpat ihop ett lapptäcke!!

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards