Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Hyffsad utsikt

Av Melinda - 27 september 2009 10:31

 

På läktaren i Coop Arena hade vi utsikt över både det ena och

det andra.


Jag & Sandra hade ett dugligt körschema under gårdagen, Lördag.

Som sista helgen i våran nyktra September bestämde vi oss för att

göra någonting vettigt som tidsfördriv då vi både känner ett visst

litet sug efter starkare drycker.


07.00 Morgonprom på Strandpromenaden

08.00 Hotellfrukost på det lokala

08.30 Avfärd Luleå

10.00 Spinning Inpuls

11.00 Dusch & Bastu

12.00 Lunch & shopping

16.00 Hockey Luleå-Södertälje


Det var en riktigt varm höstmorgon igår.

Morgonprommen var lugn då Sandra de sista dagarna lidit av jordens

träningsvärk/överansträngning/inflammation i alla sina muskelfibrer,

leder & ligament som hon har i benen.


Hotellfrukost är aldrig överskattat så länge man bara äter den ibland.

Jag bodde själv på hotellet i nästan ett år för ett bra tag sen, inte direkt

ett önskvärt boende men just då var det nödvändigt för att låta min

verksamhet få ta plats... (den plats som då var våran bostadslagg)

Till slut vill man välja sina egna pålägg, brödsorter och så vidare.

Fast att ha allt serverat och klart om man som jag, är en riktigt hungrig

person på mornarna, gör ju ändå uppskattningen väldigt väldigt stor.


Jag var inte imponerad av spinningpasset i Luleå, och jag poengterar att

det är min personliga åsikt, då jag antar att alla har olika uppfattningar om

hur de vill ha sin träning.

För min del var instrukturen för surrig, inte peppande bara konstant

informerande om hållning, andning, teknik osv.

Musiken var enligt min smak under all kritik, var någon instrumental

historia som jag aldrig hört tidigare, ingen chans att i huvudet sjunga med

och digga i takt med kroppsarbetet.

Musiken är för mig mer än hälften av spinningen och det är oftast den som

avgör om jag har gillat ett pass eller inte.

Tacka vet jag när Hanna J kör Mickael Jackssons " No one really care about us"

som sista låt, med riktigt hög volym, eller då Göran brännar på nån riktigt tung

hårdrockslåt, då sprutar adrenalinet och jag får en känsla av att jag är

fullkomligt oövervinnerlig.

Att äga.


Hockeyn var en lättsam och trevlig underhållning.

Vi hade grymt bra platser och vi konstaterade att om man vill, om sådant

intresse finnes är det ju relativt tätt med grabbar på en tillställning som

denna...Spanvänligt mao.


När vi kom hem på kvällen fick jag besök av en liten herre på strax 9 år.

Han och jag tog en prom med Rally runt stan och snackade om det ena &

det andra.


Julien:

Vad är det för medicin du tar moster, de där tabletterna du har brevid din

tandborste?

Jag:

Det är ingen medicin, det är piller som jag tar för att inte få en bebis, för

om två vuxna, en kille & en tjej är med varandra, utan kläder så blir det ju

så att det blir en bebis i tjejens mage och moster vill ju inte ha en kusin till

dig just nu....så.....

Julien:

Menar du sex?

Jag:

Öhhhh, jo just det.

Julien:

Så man kan säga att dina piller är som en kondom fast för tjejer?

Jag:

Öhhh, jo just det. 



Värst vad upplysta ungarna är nu för tiden :-)




//Melinda





  


  


  


  


  


  

 
 
Jennie

Jennie

27 september 2009 10:53

Ni hade troligtvis en lite roligare match att kika på än mig. Lite mer mål! =) Det slog även mig igår vad man kan spana på hockey, kvinnor var def. underbemannade i går. Men jisses vad machostämning det kan bli ibland, det är inte skoj...

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

 
Anna W

Anna W

28 september 2009 17:42

Julien har ju stenkoll! *asg* =)

http://jamenherregud.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards