Direktlänk till inlägg 29 september 2009

På andra sidan jorden!

Av Melinda - 29 september 2009 16:49


 

Jag ska verkligen fara.

Alltså, det kommer att bli av.

 

Så där får jag hålla på hela tiden, påminna mig själv, säga det högt

så att jag själv ska förstå.

I början på November åker jag bort, kort & gott.


Jag är hemma precis till julskyltningen, lagom i tid för att börja ställa

iordning för Julen på jobbet.

Resan skapar en massa upp och ner, fram & tillbaka liknande känslor i

mig.

Jag vill så det värker och jag behöver, minst sagt.

Ändå kan jag inte låta bli att bekymra mig över att kanske, kanske

stannar inte tiden, utan allt bara går vidare, utan mig.

För om jag inte behövs, vad har jag då??


Jag ska förflytta mig till Indien, spendera en vecka i Dehli, se ett av

världens sju underverk, Tashmahal (?), och sen spendera resten av

tiden på Indiens svar till Thailands finaste stränder. GOA.


Tror jag ska lära mig att meditera när jag är där och lära mig att käka

stakt mat, sova 10 timmar per natt, gå utan skor i flera dar i streck.

Ligga i solen i timmar, dricka mig rusig på nåt halvrisigt lokalt vin varje

kväll.

Jag ska läsa boken som ligger och väntar på mig, ett boktips av Jessica

som jag har höga förväntningar på.

Får jag ett bokförslag av just henne, då är det en bok jag bara SKA läsa

för Jespan hon vet.


Nedan följer en mix av inte så intressanta bilder...i väntan på GOABILDER :-)



//Melinda


  


  


  


  

  

 
 
Sandra

Sandra

29 september 2009 17:15

Nog fixar vi allt här hemma ska du se, no problems! :-)
Du ska åka & NJUTA av att vara LEDIG!
Kalix står kvar... och vi åxå :-9
PUSS!

http://www.sandrarandeblad.bloggplatsen.se

 
Hanna J

Hanna J

29 september 2009 20:37

Tur du åker efter 7 november för den dagen behöver iaf jag dig =)

http://www.junttikkan.blogg.se

 
Ingen bild

Melinda

30 september 2009 09:09

Ja Hanna, det allra sista jag gör innan jag far är att att pyssla om dig :-)

 
Ingen bild

Big Sis

30 september 2009 23:47

www.cidadedegoa.com
Har bokat hotellet och flyg!!!!
Skickar mail imorrn.
Kramar!!!!!!

 
Ingen bild

bella

1 oktober 2009 08:48

Råttis och raggis vilka passande namn;-)

 
Ingen bild

Melinda

1 oktober 2009 09:42

Bella, det är din fyndige bror som kom upp med deras passande parnamn :-)...Hihi så sött! Syster...ska kolla hotellet direkt, ska på banken idag...du har väntat nog länge, men du känner ju mig :-) // Melinda

 
maria

maria

3 oktober 2009 23:13

Oh shit vilka söta hundar du har... *ler*...
Vad är det för raser?....
grymt söta va det verkligen...!!

http://marialicious.bloggagratis.se

 
Amanda

Amanda

4 oktober 2009 18:02

Hej!
Gud vilken fin blogg! Och cool header!
Har en blogg på metrobloggen.se.
Kanske inte lika fin.. Eller vad tycker du?
Vad har du gjort idag?
Jag har precis fått hem några saker som jag har klickat hem från olika shopping sajter:D
Du är väl inte en sån som inte kommenterar på nån annans sida?
Kraamar!!
/Amanda
PS:
Så du vet så ääälskar jag kommentarer;)
Kram
www.metrobloggen.se/brunnetmandaa

http://www.metrobloggen.se/brunnetmandaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards