Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

En gammal bok.

Av Melinda - 20 augusti 2010 11:30


 

 

Quit is out of the question, when it gets tuff,

gotta fight some more.

 

En vanlig dag för en herrans massa år sedan, dimper det ner en inbunden

bok i brevlådan med titeln " men jag då? "

Boken var en i raden av många ur en serie affärsrelaterade böcker.

Titeln på boken kom rätt ofta att figurera på skoj, fast alltid med en syrlig

allvarhet, i det liv jag då levde.


Ni vet ju hur det är med drömmar.

De är osannolika, osammanhängande, vridna & sjuka utan att överdriva.

Inatt vaknar jag, tack och lov då jag drömmer att jag är hemlös.

Vilken panik.

Jag har drömt drömmar om att saker händer med dem jag älskar, att mitt

företag brinner upp, att jag blir lurad på allt jag har och äger.

Men den här drömmen slog mig på ett helt annat sätt.

Jag har ingenstans att ta vägen.

Jag sover hos kompisar, tvättar hos farmor, äter där någon tar emot mig.

Jag huserar på mina vänners bekostnad och är fullständigt tyngd av skuld.

Ingen känsla är för mig värre än att inte höra hemma någonstans, att inte

ha ett ställe där man lägger sin hatt, så att säga.

Ett hem kan se ut hur som helst, bara man har ett.

Jag ser mig själv i drömmen dra runt kring stan med Rally i koppel i den

ena handen och en väska i den andra, och jag är lost.

Usch!!


För några dagar sedan fick jag ett meddelande på SMS.

Personen skriver att denne är imponerad av en viss egenskap han anser

att jag besitter.

Det värmde som glöd att få höra, men jag kan inte finna det i mig själv

att varken se eller känna detsamma.

Jag önskar.




 // Melinda




   


    




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melinda - 25 december 2011 20:53

  Varför kan man inte stanna tiden ? Behålla känslan.   Hemma hos min lillasyster i Öjebyn. Villan är en dröm. Superfint, superfräscht! Trevlig planlösning och plats för alla. Julien verkar stormtrivas med sitt rum.   Julaftonsmor...

Av Melinda - 17 december 2011 13:19

  Never mind, I'll find someone like you. I wish nothing but the best for you, too.   Jag ska fatta mig kort En person jag träffade på gymmet för en tid sen sa, efter en diskussion om att det ibland är svårt att ta sig iväg och träna, - "de...

Av Melinda - 3 december 2011 11:58

  Timeout Regression.   Veckan som snart har passerat till fullo, har innehållt trevliga möten, andra mera obligatoriska möten, julmat (nu börjas det) , och ett ungdomsdisco i nattklubben på hotellet. Med mera. Jag förtjänar inte att kä...

Av Melinda - 24 november 2011 16:06


  Man måste lita på, att saker faller på plats.   Jag måste ta en paus från jobbandet en stund. Jag finner en märklig ro i att skriva. Undrar om det bara är jag.   Igår kväll samlades vi hos Lotta. Vi tittade på resor och åt. Jag...

Av Melinda - 22 november 2011 10:21


  Time itself is so obscene. Time itself don't mean a thing.   Och på den tjugotredje dagen tränade hon. Efter en träningsfri svit om tjugotvå dagar bröt jag upp mitt latmaskliv till förmån för ett pass på gymmet i går kväll. Jag är eg...

Ovido - Quiz & Flashcards