Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Melinda - 8 maj 2010 21:14

 

Det finns ingen mer tillfredställande känsla än att på

en lista i rasslande fart bocka av saker man just gjort.

 

Hhmm...Vad kan jag skriva på min blogg idag då?

Jag har haft en trevlig träff med Ulle och Maria G.

Jag och Maria kan verkligen prata, fördjupa oss.

Visserligen gräver vi nästan alltid i min skit, men

hon är ju sån, vill stötta, hjälpa, hitta lösningar.

Hon vill veta hur jag tänker, vad jag planerar att göra

och så vidare.


Rally är på koloni i Ryssbält och lever det ljuva livet

bland gödselstackar och lerdiken hos fam Wiklund.

Jag tror inte han saknar mig det minsta just nu och

det känns tryggt och bra.


Eftersom min ständiga följeslagare vart borta idag har

jag suttit på jobbet i flera timmar nu och gjort en mängd

saker som legat och väntat på mig ända sen Sandra drog.

När jag är klar här ska jag åka och handla, sen avsluta

arbetsdagen med ett badkar och ett glas vin.

Så skönt, känner mig superstel i nacken efter att ha glott

i pärmar och papper.


Dagens affirmation, som jag bara aktivt brukar välja

när jag väl sitter här och jobbar, säger att jag känner

mig fri.

No strings attached.

 

 

// Melinda


 


  

 


Ovido - Quiz & Flashcards